Mi jut eszünkbe, ha a legdrágább motorkerékpárról kérdeznek bennünket? Egy méregdrága, agyon extrázott Harley-Davidson, netán a BMW csúcs csatahajója, a K1600GTL Exclusive? Ezek mind kispályás játékosok, ráadásul igencsak az ifi korosztályból, ha tényleg a legdrágább példányt keressük. Az új motorok között nem is érdemes nézelődni, hiszen a rendkívül különleges Midual Type 1 is csak olcsó játékszer, nem mellesleg szintén fiatal darab a nemrégiben elkelt Brough Superior SS100-hoz képest.
A november végén lezárt árverésen közel 121 millió forintnyi összeget ajánlott érte egy lelkes gyűjtő. A motor igencsak nevezetes, hiszen a korabeli híres Alpine Trial nevű hegyi futamról kapta a nevében szereplő Alpine Sports utótagot. A márka alapítója, George Brough összesen hat kupát szerzett a híres versenyen, amely többek között a Stelvio hágót is érintette. Ezzel a vételárral azonban csak a negyedik helyet tudhatja magáénak az 1929-es gyártású angol csodagép.
A harmadik helyen a rövid életű Cyclone márka Board Track Racer nevezetű bringája áll, 1915-ből. A maga idejében is igazán különleges gépnek számított, így nem csoda, hogy 2008-ban, közel egy évszázad elteltével 136 millió forintnyi dollárért kelt el. A 996 köbcentiméteres, hengerenként négy szelepes V2-es erőforrással hajtott járgány megfutotta a 111 mérföldes óránkénti sebességet, amely átszámítva több mint 150 km/óra.
A második helyezést egy tényleg ritka motor tudhatja magáénak, ugyanis két példány maradt épségben a kétszáz legyártott darabból. A készítő pedig nem volt más, mint a neves Winchester gyár, amely fegyvereivel meghódította a vadnyugatot. Az 1910-es gyártású Winchester 6HP-t nem meglepő módon egy fegyvergyűjtő tárazta be magának otthonra, csaknem 144 millió forintos összegért cserébe. Elmondása alapján nagyon jó vételt csinált.
A legdrágább kétkerekű, amely nyilvános árverésen talált gazdára, nem más, mint a motoros körökben alapműnek számító, már-már lerágott csont jellegű film, a Szelíd motorosok főszereplője: Captain America, egy Harley-Davidson Panhead. Ezt a járgányt szinte egyből felismerné bárki, aki valaha is televízió közelébe került a világon. A Peter Fonda által hajtott vas idén októberben került kalapács alá és több mint 400 millió forintot érő dollárért cserébe került új gazdájához. A motor érdekessége, hogy a filmbéli főszerep előtt rendőrmotorként funkcionált Los Angelesben. A szerep kedvéért radikálisan módosították a Panheadet – ennek a Harley nem örült túlzottan, ugyanis ez a szerep törvényen kívüli képet ábrázolt a márkáról.
Ezen vételárak mellett joggal nevezhetünk játékszernek akár egy Ducati Panigalét, de még egy Ronax 500-as kétütemű versenymotort is. Az átlagember számára elérhetetlen és elképzelhetetlen összegekről van szó, másoknak a motorgyűjtés szimpla hobbi, ahol a 100-200 milliós vételár sem vészes egy újabb ritkaságért.
Cimkék:
Egy ukrán lány elhatározta, hogy körbejárja a világot. Nekiindult, és egy KTM 1190 nyergében meg is valósítja az álmát.
Elolvasom »Megajándékozni azokat, akik nélkülözések között élik az életüket: nagyon fontos és szép dolog. A "Cipősdoboz akciónak" pontosan ez a célja.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »