Manapság a túra-endúró szó hallatán a legtöbb motoros egy böszme nagy, szinte terepképtelen bálnára asszociál, nem alaptalanul. Jelenleg ott tartunk, hogy ezer köbcenti alatt szinte rá sem néznek a vevők az egyébként remek vasakra. Ezerkétszáz, vagy akár ezerháromszáz köbcenti jelenti a csúcsot, sportmotoros teljesítménnyel ötvözve. A jelenlegi trenddel ellentétben a KTM egy új középsúlyú motorblokkot fejleszt, amely áthidalja majd a kisebb egyhengeres és a hatalmas V2-es motorok között tátongó űrt.
Nem is olyan régen még ez a motor jelentette a KTM-nél a csúcsot. Manapság már 1’301 köbcenti és 160 lóerő a menő
A kijelentést maga Stefan Pierer tette, aki az osztrák KTM-nek és annak leányvállalatának, a Husqvarnának a nagyfőnöke. A milánói EICMA kiállításon több új modellről is felreppentek hiteles és kevésbé hiteles információk – az elkövetkező két-három éven belül sok-sok csemegével szolgálnak majd a sógorok.
Pontos információkat még nem tudhatunk a készülő erőforrásról, hiszen a főnök elmondása alapján még ők is az elején járnak a fejlesztésnek. Annyi viszont valószínű, hogy az új motor hengerűrtartalma maximum 800 köbcentiméter lesz – nagyobb hengerekkel saját maguknak állítanának konkurenciát és ezzel újból kilógnának a középkategóriás mezőnyből.
A 640 Adventure vérbeli túra-endúró volt a maga idejében, a Dakar rali ihlette, ám ma már nem divat egyhengeres motorral túragépet készíteni
Az újdonsült blokkot a tervek alapján a Husqvarna is megkapja majd különböző utcai modellekbe építve, ezzel növelve a cég piaci erejét és a modellpaletta sokszínűségét. Stefan Pierer ígérete szerint a jövőben kiterjesztik a svéd márka motorkínálatát, így 125 köbcentitől kezdve egészen 1300-ig válogathatunk a jobbnál-jobb motorok közül.
Cimkék:
Kevés Suzuki GSX-R van, amelyet nem téliesít a gazdája. Finn barátunk azonban nem tesz ilyet, inkább hóban-jégen állat módon csapat vele.
Elolvasom »Motoron, hűvös időben hamar átfagynak a végtagok. Azonban a Digitsole a talpacskáidat mostantól jó melegen tartja, sőt sportolhatsz is vele.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »