“Csak az nem hibázik, aki nem dolgozik” – tartja a mondás. Ez igaz a motorozásra is: aki két keréken közlekedik, főleg pedig a határait feszegeti, annak időnként nem jönnek össze a dolgok és a földön fetrengve fejezi be az útját. Nincs is ezzel semmi baj, ha mindezt versenypályán, esetleg terepen teszi – magyarul megfelelő körülmények között. Súlyosan még azokat sem lehet elítélni, akik mondjuk Amerikában a Mulholland szerpentinjén igyekeznek minél gyorsabban motorozni és a híres kígyó-kanyarban dobják el a holmit – tudjátok, ahol folyamatosan forog RNickeyMouse kamerája, így minden szájra esés a Youtube-on végzi. Viszont akik emberek között, esetleg sűrű forgalomban hősködnek, majd okoznak akár anyagi kárt, akár tömegbalesetet – nos, őket legszívesebben a földi létből hülye módon távozóknak létrehozott Darwin díjra jelölném.
Első videónknak egészen komoly története is van. A “The Street Fighterz a Saint Louis” csapata immáron tíz éve minden ősszel megrendezi a stunt műfaj profi- vagy amatőr gyakorlóinak és szimpatizánsainak hatalmas gyűjtőbuliját, a ROC-ot (Ride Of the Century, vagyis az Évszázad Motorozása). A három napos banzáj során a rajongók megcsodálhatják hőseik mutatványait, sőt együtt is motorozhatnak velük. Ugyanis a rengeteg összegyűlt motor minden évben egy nagy közös guruláson is részt vesz.
Idén ez alatt jött össze az első videónkon látható nem hétköznapi buktasorozat. A négy sávos autópályán hasító felvonulás kellős közepén az egyik önjelölt motoros – nagyjából borítékolható, hogy nem volt professzionális stunter – pipába vágta a motort, és az ülésen állva kerózott a tömegben. Azután persze irányt tévesztett, és mire letette a gép elejét, menthetetlenül telibe is verte az előtte haladó ártatlan motoros társát. Az ő tényleg Darwin díjat érdemlő hülyesége láncreakciót indított el, és több csoportban egy csomóan elestek.
Rögtön az ő csattanásukat követően hat motor került földre, ahogy próbálták elkerülni a már össze-vissza csúszkáló gépeket és testeket. A dominó-effektus azonban tovább gyűrűzött, és az eset vége egy teljes útzár és laza pár kilométeres dugó lett. Amit nem csak a felvonulás résztvevői szívtak meg, hanem az összes szerencsétlen autós vagy normális közlekedő is, aki lehet hogy éppen csak dolgozni ment vagy éppen haza akart jutni.
Másik mai hősünk vitézsége egészen friss, alig egy hete került fel a világhálóra. Azt a címet kapta, hogy “When you get traction” (vagyis “Mikor megjön a tapadás”) – de simán kiérdemli az “Amikor elment a józan ész” felvezetést is. Az idősebb motoros meg akarta mutatni, milyen királyul tudja füstté alakítani Harley-Davidsonja hátsó gumiját. Nagyon lazán el is pörkölt egy adagot – utána azonban villámgyorsan semmivé foszlott a bringa és a fizika feletti uralma (valószínűleg előtte sem nagyon volt), majd telibe verte videózó haverja oldalt parkoló motorját. Mindkét hősünknek gratulálunk! Mi a tanulság? Közúton vagy emberek között kezeljük normálisan, oda illő módon a motorunkat. Ha pedig arcoskodni akarunk, keressünk erre alkalmas helyet!
Cimkék:
Számunkra kiemelten fontos, hogy minél jobban észrevegyenek az autósok. Erre valók a láthatósági kiegészítők, amelyek most olcsóbbak is lettek!
Elolvasom »Az amerikai legendagyár történetébe és hagyományaiba nem nagyon passzol ez a hihetetlen kis szerkezet. Mégis érdemes megismerni a Topper-t.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »