A túra-endúró kategória mára olyan mértékben megváltozott, hogy a tíz-húsz évvel ezelőtti felmenőik rá sem ismernének az unokáikra. Megnőttek, mind tömeg, mind pedig motorméret tekintetében, a tereptől eltávolodtak, az őket ihlető Dakar rali szellemiségéből mára már semmi nem maradt. Éppen ezért sokan felkapták a tekintetüket arra a hírre, amely nyár elején ütötte fel a fejét, amely szerint a KTM egy igazán könnyű, kis köbcentis, valódi terepképességgel megáldott túra-endúrót épít. Az akkori pletykák szerint az alapokat a Duke 390 nyújtotta volna, amelyről egy számítógépes látványterv is napvilágot látott.
Ezen ötlet alapján lenne igény egy 390-es Adventure modellre, amely valódi terepképességgel rendelkezik
Gyorsan le is lombozták a várakozással teli közönséget – nyár végén egy olyan hivatalos közleményt adtak ki az osztrákok, amelyben az állt, hogy nem készül efféle motor, nem lehetséges, hogy a Duke alapjaira ilyen terepgépet építsenek. Azonban a november eleji milánói EICMA kiállításon sikerült meginterjúvolni egy döntéshozót. Thomas Kutrruff, a KTM gyár egyik vezetője személyesen is megerősítette, hogy egy Duke-féle 390 Adventure teljességgel lehetetlen, ám egy másik platformra való építkezéssel elképzelhető. Azt is hozzátette, hogy egy új platform megteremtése mindig nehéz kérdéseket, hosszas tárgyalásokat igényel, ugyanis egy ilyen dolog komoly döntés a gyártók részéről.
Egy kis számítógépes utómunkával rádobtak néhány idomot a Duke 390-re és nagyobb kerekekkel látták el – ebben a formában tényleg nem az igazi, így hihető, hogy az új motorhoz új platform is szükséges
Egy ilyen kijelentésre nem lehet biztosan építeni, de jó hír azoknak, akik bíznak egy könnyű, a tervek alapján mindössze 124 kilogramm száraz tömeggel bíró kis Adventure megjelenésében. A vevőkör ugyan nem lenne túl széles egy ilyen modellnél, ám a KTM mindig kapható volt a komoly újításokra, amellyel a keményvonalas motorosokat célozták meg. Reméljük nem csak egy hitegető kijelentés volt a főnök részéről, hanem egy folyamatban lévő fejlesztés megszellőztetése.
Cimkék:
Napjainkban már megszokott dolog a gyengébb nem képviselőit motoron látni. Régen azonban nagyon ritka volt, ha hölgyek vasparipán nyargaltak.
Elolvasom »Miért adnál 16 milliót egy kompresszoros Kawáért, ha a bő feléből tied lehet a világ leggyorsabb gépe, a Pikes Peak győztes Lightning LS-218?
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »