A soros kéthengeres bajor motorok szerelmesei is örülhetnek, ugyanis 2015-re megújul az F800R modell is. Következetes továbbfejlesztése révén a dinamikus roadster nemcsak sportos menetteljesítményekkel és agilis kezelhetőséggel, hanem még nagyobb sokoldalúsággal örvendezteti meg tulajdonosát – és mindezt dinamikus megjelenésű csomagolásban nyújtja.
A meghajtásról – akárcsak korábban – egy folyadékhűtésű, hengerenként négyszelepes, kéthengeres, 798 köbcentiméter hengerűrtartalmú motor gondoskodik. A 8’000-es percenkénti fordulatnál leadott 66 kilowattra (90 lóerő) növelt maximális teljesítmény (korábban: 64 kilowatt/87 lóerő jellemezték az F800R erőforrását) és az első, illetve a második sebességfokozat rövidebb áttétele révén a soros kéthengeres motor még jobb gyorsulást nyújt, miközben megtartotta elődje lenyűgöző vonóerejét, azonnali gázreakcióját és kis üzemanyag-fogyasztását. A legnagyobb forgatónyomaték változatlanul 86 newtonméter 5’800-as percenkénti fordulatszámon.
Mindemellett új futóműalkatrészek és optimalizált ergonómia fokozza a a roadster kiváló motorozási élményét. Például mostantól fordított teleszkópvilla látja el az első kerékfelfüggesztés feladatát, míg a hidraulikus, kéttárcsás, radiális féknyergekkel felszerelt fékrendszer tartósan is nagy teljesítményt nyújt. Az új, alacsonyabbra helyezett ülés (790 milliméter magas a korábbi 800 helyett) az új kormánnyal és első lábtartókkal együtt még jobb ergonómiát biztosít a motorosnak.
A kezdő motorosoknak is szánt F800R dizájnja szintén dinamizmust sugall. Új tervezésű oldalsó burkolataival, hűtőidomaival, első sárvédőjével, keréktárcsáival és új színeivel a sportos roadster rendkívül sportos megjelenésű. Ezenkívül az immár szimmetrikus fényszóró összetéveszthetetlen “arcot” ad a motorkerékpárnak.
A teljes körű biztonság – azaz a Safety 360 koncepció – jegyében az új F800R-en is szériafelszerelés a blokkolásgátló. Extra felszerelésként olyan rendszerek is választhatók, mint a kipörgésgátló (Automatic Stability Control – ASC) és az elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment – ESA), amelyek révén a modell továbbra is etalon maradhat a kategóriájában.
Cimkék:
A soros négyhengeres ezres BMW motorkerékpár-család negyedik tagja is megérkezett: Milánóban közönség elé állt az S1000XR.
Elolvasom »A Honda meglépte azt amit tőlük vártuk legkevésbé: utcára enged egy V4-es MotoGP replikát RC213V-S-néven!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »