Semmit sem szeret jobban az ember, mint amikor igaza van – most beigazolódni látszik az a pletyka, amelyre maga a Ducati adta az okot egy meggondolatlan Facebook megosztással. Az amerikai értékesítők évértékelőjén néhány üzletember pózolt a legújabb Panigale fényképével a háttérben, amelyen az 1299 felirat tökéletesen kivehető volt. Eddig csak találgatni mertünk, mert a fénykép nagyon gyorsan lekerült a forrásoldalról, ám amit egyszer feltesznek a világhálóra, az bizony mindörökké ottmarad. Végre hivatalosan is bejelentették az új jövevényt – 2015-ben érkezik az 1299 Panigale, amely minden eddigi Ducatinál brutálisabb lesz.
Egyből három változattal indítanak a bolognaiak – az alap, az S és az R egy dologban megegyeznek majd: mindhárman kétszázöt (205!) lóerőt teljesítenek. Érdekes módon az alap és az S változat 116 milliméterrel nagyobb furattal érkezik, mint az R, így összesen 1285 köbcentiméter lökettérfogattal rendelkezik a hatalmas V2-es erőforrás. Az 1299 Panigale R a nevével ellentétben 1198 köbcentiméteres marad a versenyszabályzat és a homologizáció miatt – ez a blokk a Superleggerából származik.
Az S modell elektronikus futóművel rendelkezik, ez az R-be nem került bele a magasabb tömege miatt, helyette versenyszintű Öhlins rugózó elemeket kap. Még agresszívabb futóműgeometriával rendelkeznek az új Panigalék – a villaszög meredekebb lett és az utánfutás is lecsökkent, ennek köszönhetően még hevesebb irányváltásokra lesznek képesek a talján szörnyek.
A Panigale S elektronikusan állítható futóművet és 1285 köbcentiméteres V2-es erőforrást rejt magában
Mindhárom gépezetet felszerelik a Bosch legújabb fejlesztésű kanyar ABS-ével és gyorsváltóval is ellátják őket, így már gázelvétel nélkül lehet váltani mindkét irányba. Az Panigale R alapfelszereltségébe beletartozik a titán Akrapovic kipufogórendszer is, amely tovább javítja a jármű tömegét. A vételárról még bölcsen hallgatnak – a potenciális vevőkörnek (ahogyan nekünk is, csak más értelemben) a pénz a legkevesebb.
Cimkék:
A motorokat nem szívesen hagyjuk éjszakára a szabad ég alatt, sem az időjárás, sem pedig a tolvajok miatt. Íme, a mobil garázs, hajléktalan kétkerekűeknek!
Elolvasom »A piacvezető japán gyártó Milánóba nem vitt újdonságot, mégis sokak álmát teljesítheti be megvillantott prototípusaival. Egyikük az új Africa.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »