A Matchless igazán koros motorkerékpár gyártónak mondható, első járgányukat 1899-ben készítették. A vérbeli angol masinák egészen 1966-ig készültek, aztán pénzügyi problémák miatt hosszú időre eltűntek a süllyesztőben. Hiába a komoly versenyzői múlt, a széles modellkínálat, biztos háttér nélkül régen sem volt egyszerű a piacon életben maradni. A sikertörténet azonban folytatódni látszik: a tavalyi évben egy olasz üzletember megvásárolta a vállalat maradékát. Franco Malonetti nevéhez köthető egyébként a szintén luxuscikkeket kínáló Belstaff ruházati cég is.
A britek legújabb kétkerekűjét ezidáig csak számítógépen készített képeken láthattuk, most viszont napvilágot látott a Model X észveszejtően gyönyörű erőforrása. A motor ízig-vérig egy retró holmi, de látszik rajta, hogy a jelenlegi kor szülötte. Az 1’916 köbcentiméteres blokkot az S&S biztosítja a Matchless számára – a hatalmas kéthengeres tekintélyes teljesítményadatokkal bír. Pontos műszaki specifikáció még nem áll rendelkezésünkre, de szakemberek szerint a V2-es 100 lóerőt és 157 newtonmétert képes előállítani, amely hatfokozatú váltón keresztül szabadul rá a hátsó kerékre.
A fényképen jól látszanak további érdekes részletek, mint például a klasszikus kipufogóvégződés és az egyetlen ülés. A nyereg magassága egyébként hat centiméteres tartományban, 740 és 800 milliméter között állítható. A személyre szabhatóság azonban nem merül ki ennyiben – rögtön kétféle pozícióval választható a lábtartók helyzete.
A méretes bringát ugyan csak két féktárcsa lassítja, ám ezekre minden mondható, csak az nem, hogy kevesek lennének a Model X-hez. Elöl ugyanis tizenkét (12!) dugattyú préseli a fékbetétet a tárcsához, míg hátul is hat darab dugó felel a mozgási energia átalakításáért.
A hivatalos bemutatóra ugyan a jövő hétig várni kell – a leplet a milánói EICMA kiállításon rántják le a teljes gépről.
Cimkék:
Amikor egy Honda CBR1000RR pilótája gyorsulásra hív egy 25 éves, igazi hosszú villás Harley-Davidsont, a verseny eldöntöttnek tűnik. De aztán...
Elolvasom »Jövőre az MV Agusta visszatér a WSBK versenysorozatba, és ennek örömére piacra dobnak egy nagyon különleges F4-est, durva paraméterekkel.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »