A Yamaha bemutatta a WR450F Rally-t, ami kifejezetten a nagy terepversenyek kihívásaihoz készült – mint a Dakar. A Yamaha Olaszország és a Rebel X Sports által fejlesztett WR nyergében Manuel Lucchese-t láthatjuk a nagyobb megmérettetéseken, de 13’490.- euróért bárki magáénak tudhat egy ugyanilyet. Ráadásul egy átalakító szett is kapható már hozzá, azoknak akik túl hamar rárepültek a jövő évi WR450F-re, így – a gyári motor árán felül – potom 5’690.- euróért elkészíthetik a saját versenykész rallygépüket.
Bár gyárilag a hardendurónak meglehetősen korlátozott a hatótávolsága, az olaszok nem bízták a véletlenre, hogy elérjük-e egy hosszabb szakasz végét: a különálló első és hátsó üzemanyagtartályban összesen 28,58 liter versenyüzemanyagot cipel magával a sivatagi hajó, amivel nagyjából 300 kilométerre képes versenykörülmények között.
A rallymotoroknál már-már hagyományosnak mondható módon készítettek egy win-win megoldást a vésztartalék innivaló, és vészhelyzeti szerszám- és alkatrész tárolására: a blokk előtt-alatt kartervédőként helyezték el az ezeket tároló dobozokat.
Pontos adatok nincsenek a motorteljesítményről, de az biztos, hogy alul és felül is nagyobb teljesítményt biztosító kipufogórendszerrel szerelték fel a gépet, illetve a motorvezérlést is versenyorientáltabbra írták.
A fejidomot igazi versenyokosságból gyorszárakkal rögzítették a tankhoz, így egy – a motorra nem csomót kötő – piff-puff után a szervizparkban jelentősen csökkenhet a gépre fordítandó idő. Ez a viadalokon egyedül, segítség nélkül induló privát versenyzőknek számít csak igazán, ahol az alvásidőt veszi el minden szereléssel töltött pillanat.
A toronyszerű fejidom belső oldalán egy egész szórakoztatócentrum kapott helyet: RNS Tripmaster és a roadbook elektromos mozgatású tartója – mindez egy csinos kis gombcsoporttal vezérelhető a bal kormánykapcsolóról. Ráadásul az egész navigációs hóbelevancot egy speciális tartóra kell rögzíteni, amivel együtt percek alatt eltávolítható – így hagyományos enduróversenyekre is könnyedén átalakítható a rally WR.
A fényszórók a mai korhoz illően 50 wattos LED diódákból ontják a világosságot – egy speciális tartóba építve, amely mindenféle tükröződést megakadályoz a fejidom belső részein vagy a szélvédőn. A sok elektronikát és a komoly fényforrást ellátandó a WR gyári 7 amperórás akkuját egy 14-es lithium ion pakkra cserélték. Az már csak hab a tortán, hogy az első, gyárilag 250 milliméteres féktárcsát 270-esre módosították arra az esetre, ha nagyon meg kéne állni.
Cimkék:
A Ducati Távol-Keletre helyezné legújabb vasának az összeszerelését. A Scrambler modellek Thaiföldön készülnek majd az egész világ számára.
Elolvasom »A motor alkotóit az On Any Sunday című Steve McQueen film ihlette, de tisztelegni akartak barátjuk, Kurt Caselli előtt is. Csoda született!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »