Azon a bizonyos hétfő reggelen, miután Németország előző este legyőzte Argentínát a 2014-es futball világbajnokság döntőjében, egy rendkívüli sport megmérettetésnek lehetett szemtanúja a landshuti versenypálya közönsége. Ez volt az első alkalom, hogy egy vezető német autómagazin képviselője elvitt egy BMW M235i M Performance kiegészítőkkel szerelt autót és drift versenyben mérte össze tudását a négyszeres salakmotor-világbajnokkal – nem mellesleg BMW motorkerékpár kereskedővel -, Karl Maier-rel. Aki ráadásul salak-versenymotorjával állt rajthoz a 400 méter hosszú versenypályán.
A kiindulási alapok nem is lehettek volna ennél különbözőbbek. A BMW M235i M Performance modell három literes BMW TwinPower Turbo benzinmotorja 326 lóerő és 450 newtonméter leadására képes, saját tömege 1’470 kilogramm és közel négy és fél méter hosszú. A salakmotor eközben a – hivatalos versenyszabályzatnak megfelelően – egyhengeres, 500 köbcentiméteres, léghűtéses motorral szerelt, mindösszesen 80 kilogramm súlyú fix áttételű versenygép, amelyen nincs semmiféle fékberendezés. A speciális tervezésű metanol üzemanyaggal működő gép 80 lóerő leadására képes és kifejezetten a versenypályán való használatra építették.
Az eredeti M Performance kiegészítőkkel szerelt BMW M235i tökéletes alany volt arra, hogy a landshuti salakversenypálya, nagyjából 12 méter széles kanyarjaiban folyamatosan keresztbe drifteljen, csakúgy, ahogy az aszfalton is tenné. Az 50-50 százalékos súlyelosztás, az alacsony tömegközéppont, a BMW M Perfomance sport felfüggesztés (20 milliméterrel alacsonyabb a standard beállításhoz képest), a mechanikus önzáró hátsó differenciálmű és a kovácsolt, 19 colos könnyűfém keréktárcsák adják az alapját annak a vezetési dinamikának, amiről a BMW jól ismert. A BMW TwinPower Turbo hat hengeres szíve 2014 júniusában elnyerte az „Év motorjának” megtisztelő címét: 450 newtonméteres csúcsnyomatékát 1’300 és 4’500-as fordulat között folyamatosan leadja, így állandó erőt biztosít a teljes fordulatszám-tartományban, nagyban megkönnyítve ezzel vezetője dolgát az ilyen típusú használat során (is).
Annak ellenére, hogy két teljesen eltérő karakterű gép állt rajthoz, mind a két pilótának sikerült végrehajtani a kitűzött célt: öt órányi (!!!) “hamísítatlan drift élményt” a legszűkebb versenypályán. Ez volt a legelső alkalom, hogy egy versenymotorral mérhette össze tudását a BMW M235i M Performance modellje és ez által lehetőséget kapott arra is, hogy megmutathassa menetdinamikai teljesítményét a megszokott aszfalt helyett a salakpályán is.
Az ötórányi, megszakítás nélküli motorozás sem volt elég Karl Maier számára, hogy csillapítsa szenvedélye, a driftelés iránti “étvágyát”. Így a korábbi világbajnok egy speciálisan átalakított, bütykös gumikkal szerelt S1000 RR szupersport-motort is a pályára vitt néhány kör erejéig. Nem hazudtolta meg önmagát: a 193 lóerős és 200 kilogrammos, egyáltalán nem ide tervezett cuccal is látványosan és könnyedén motorozott keresztben a versenypályán. Aki tud, az tud, na!
Cimkék:
Elsőre nagyon szarkasztikus látványt nyújt ez az elektromos robogóból épített kínai járgány, amely szerencsére nem közlekedési célokra készült.
Elolvasom »Abszolút figyelmen kívül hagyták a Kawasaki mérnökei és marketingesei a nagyon tradicionális kategória szokásait. Így született meg a Vulcan S.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »