Találkozzunk vasárnap reggel 9.30 körül Biatorbágyon, a Viadukt előtt található Agip benzinkúton. Innen a “teli tank, üres hólyag” mottó jegyében rögtön az elején letudjuk az útvonal legrosszabb aszfaltminőségű részét Alcsútdobozig, majd egy kis kerülővel 11 előtt meg is érkezünk gasztrotúránk első állomására, a csákvári Csuta Cukrászdához. Itt fél óra fagyizásos-kávézós szabad foglalkozás után újra nyeregbe pattanunk, és legközelebb a Tatai vár mögött parkírozzuk le a ménest.
Itt másfél órát tervezünk eltölteni – nincs kötelező program, aki akar meglátogatja a kiállításokat, aki pedig éhes, az elballag a gyalog is néhány percre található hamburgeresek valamelyikébe. A tervek szerint fél kettőkor folytatjuk utunkat, amelynek motorozás szempontjából lényegi része csak most jön. Ugyanis a fantasztikus vonalvezetésű Tarján-Héreg-Tát útvonalon át közelítjük meg Esztergomot. A kanyargászás után a Dunakorzón levő nagyon szép kis kávézóban, a Bazilika lábánál szusszanunk még egyet, majd feltöltődve kicsit gurulunk a Dunakanyarban, végezetül Lepence után átvágunk az őszi Pilisen, hogy a szentendrei Lukoil benzinkútnál búcsúzzunk el egymástól.
A túra nem hosszú, a szervezett része mindössze 180 kilométer. A tervezett tempó sem lesz nagy, szokás szerint szabályos sebességekkel fogunk haladni. Cserébe többször is megállunk a szokásosnál, így jól meg tudjuk vitatni, melyik lehetett a 2014-es év tesztmotorja… Úgyhogy október 19-re tedd magad szabaddá és gyere velünk még egyet motorozni! Addig pedig egy emberként drukkoljunk, hogy szép őszi nap kísérjen minket idei utolsó Onroad túránkon. (A túrára itt tudsz jelentkezni – természetesen enélkül is részt lehet venni, de megköszönjük ha regisztrálod részvételi szándékodat.)
Végezetül pedig hulljon le a lepel a hétvégére hozott tesztmotorról, amely egy igazi nagy vas lesz, nevezetesen a Moto Guzzi California 1400 Touring. 1’380 köbcentiméteres lég-olaj hűtéses V2-es 318 kilogrammos menetkész tömeggel – igazi élvezet lesz végigterelgetni Héreg és Bajna között a kanyarokban!
Cimkék:
A hangvillások a legismertebb világjáró motoros segítségével népszerűsítik nagy túraendúrójukat. Bemutatkozik a Yamaha Destination Adventure.
Elolvasom »A Zero DS-sel már nem csak a városban lehet rohangálni, közel 300 kilométert is megtehetünk egyetlen feltöltéssel. Ráadásul terepen is megállja a helyét.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »