Szépen lassan kezdjük felfogni a Kawasaki Ninja H2R műszaki adatait, mégis ezek olyan számok, amelyeket jó darabig emészteni kell. Háromszáz még gombócból is sok, nemhogy lóerőből! Pedig az idei év legnagyobb durranása állítólag ennyit tud a literes erőforrásból kisajtolni. Hihetetlen adat ez így 2014-ben – eddig kétszáz lovacska már brutálisnak számított, erre ők megfejelték még egy százassal. Nem más ez, mint puszta erőfitogtatás – gondolhatnánk, de nem így van. Tény, hogy van benne némi reprezentatív célzat is, hogy lássuk mire képes jelenleg a Kawasaki.
Szükség van a gumimelegítőkre, ugyanis a Bridgestone V01 slickeknek 300 lóerőt kell az aszfaltra vinniük
Jeremy Toye, a gyár versenyzője és tesztpilótája eddig 338 kilométeres óránkénti sebességet ért el a H2R-rel, ám állítása szerint ez még nem a vége. Ilyen tempó mellett érthető, hogy szárnyakkal látták el a motor idomait, amelyek nagyon jól végzik a rájuk bízott feladatot. Az alábbi videóban láthatjuk mozgás közben is a fenevadat – megnyugtató, hogy a kanyarokban is szépen mozog és nem csak az egyenesekben érzi otthon magát. Bizonyára rengeteg bit és bájt áramlik a másodperc tört része alatt a motor egyik végéből a másikba, pusztán azért, hogy ezt a hatalmas erőt biztonságosan az aszfaltra lehessen vinni a 190/65-ös versenygumikon keresztül.
Az utcára szánt H2 változat némileg szolidabbnak ígérkezik – azt “csak” 220 lóerősre taksálják. A kompresszoros feltöltésnek hála egyenletes erőleadásra számíthatunk – a gép a gázkar legapróbb elmozdítására is észveszejtő gyorsulással válaszol majd. Erre azonban a milánói EICMA kiállításig várni kell. Nagyjából egy hónap múlva minden kiderül – annyi biztos, hogy szintén nagyon durva meglepetés lesz!
Cimkék:
Újabb történelmi pillanathoz érkeztünk: bajnokságot nyert egy elektromosság hajtotta motor. Nyílt mezőnyben verte meg a benzineseket!
Elolvasom »A japán gyár már jövőre ismét bekapcsolódik a motoGP királykategóriájának küzdelmébe. Versenymotorjukat álló- és mozgóképen is megcsodálhatjuk.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »