Az olaszok újdonságával kapcsolatban az első dolog, amit észreveszünk, hogy gyönyörű motor. Természetesen a márkát ismerve ettől senki nem kap sokkot, de valószínűleg élőben tényleg nagyot mutathat a Scrambler. Azonban technikailag is tartogat érdekességeket.
A gépet egy nyolcszázas, léghűtéses, 90 fokos V2-es erőforrás hajtja, amely hengerenként két szeleppel rendelkezik. Nincs túlhúzva: 803 köbcentiméteréből 75 lóerőt (8’250-es fordulaton) és 68 newtonmétert (5’750-nél) ad le. A kategóriában ritkaságnak számító módon hat sebességes váltón keresztül jut a hátsó kerékre az uralható erőmennyiség.
A kerekek sem teljesen megszokott méretűek: az elöl 18, hátul pedig 17 colos ráfokon külön erre a típusra fejlesztett Pirelli MT 60RS abroncsok feszülnek. A gyártó szerint ezek a gumik 60 százalék aszfaltos és 40 százalék terepes igénybevételre készültek – ahogy vélhetően maga a motor is. A gumiméretek: 110/80R-18 és 180/55R-17. Elöl 330 milliméteres tárcsát szorít a négy dugattyús Brembo féknyereg, míg hátul egy 245-öst csupán egy dugó fog meg. Ellenben a blokkolásgátló széria.
A futómű elöl 41 milliméteres átmérőjű Kayaba teleszkópokból, hátul pedig állítható előfeszítésű központi rugóstagból épül fel. A rugóút mindenhol 150 milliméter. A mindössze 170 kilogramm száraz tömegű (erre érdemes odafigyelni!) és 79 milliméteres ülésmagasságú Scrambler egyéb nyalánkságokat is tartogat, mint a kormányra szerelt de teljesen digitális műszeregység és az USB töltővel is ellátott ülés alatti tárolórekesz – hiszen egy modern kori klasszikusról van szó!
Az alapkivitel sárga és természetesen piros színekben érkezik, könnyűfém kerekekkel. Lesz egy Classic névre keresztelt társa fűzött ráfokkal szerelve, illetve rögtön a bemutatkozó sorozatban jön egy Full Throttle kivitel is, amely a deszkapályás motorok stílusát kínálja az arra fogékony vásárlóknak – ő szintén könnyűfém kerekekkel érkezik. Az Ducati Scrambler Urban Enduro pedig emelt sárvédővel, blokk- és lámpavédővel “Wild Green” névre keresztelt zöld színben és persze szintén küllős felnikkel jelenik meg a szalonokban 2015 tavaszán.
Mégpedig kimondottan kedvező, a Ducatinál abszolút belépő áron – hogy a záró videón is végig megfigyelhető lazaság és életöröm minél több motoroshoz eljuthasson! Nem hosszú a filmecske, de minden másodperce élvezetes:
Cimkék:
A Suzuki legújabb utcai modelljei igazán sportosra sikerültek. A GSX-S1000-ből két változat készült - egy idomos sport-túra és egy csupasz streetfighter.
Elolvasom »Úgy látszik, a bajorok eldöntötték: megváltoztatják a sokak által terjesztett "nem ad elég visszajelzést" sztereotípiát. Íme a "vizes" R1200R.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »