Lassan hét éve már, hogy KTM kénytelen volt szövetkezni az indiai Bajaj gyárral. Igaz, hogy a nehéz pénzügyi helyzetből rendkívül jól jött ki ezzel a megoldással – mára az osztrákok számítanak az egyik legsikeresebb európai gyártónak. Sokan aggódtak az indiai gyártás miatt, azonban a mattighoffeni vállalat biztosította a vásárlókat arról, hogy a gyártás helyétől függetlenül ugyanazt a minőséget kapják kézhez. A KTM motorjai megfelelő minőségbiztosítás mellett, megegyező alkatrészekből készültek – egészen eddig- itt is és a távoli keleten is. Mostantól viszont nem mondható el ugyanez – az indiai piacra szánt utcai modellektől még nagyobb strapabíróságot követelnek meg a vásárlók.
Számos visszajelzés alapján hozta meg azt a döntést a vállalat vezetősége, amely szerint erősebb felnikre van szükség a helyi adottságok miatt. A Duke és az RC modelleken a gyatra minőségű útburkolatra és a nagyarányú burkolatlan utakra való tekintettel az új keréktárcsák mellett kovácsolt acélból készítik a fékpedált és a váltókart. Így egy kisebb esésnél vagy borulásnál nem törnek le egyből, mint az öntött alkatrészek – ez szintén a vásárlóknak kedvez. Ezt a lépést korábban már a Yamaha is megtette – ott az FZ modellek kerekei nem bizonyultak eléggé masszívnak.
A kovácsolt fékpedál és váltókar mellett megújul az első fékkar és a kuplungkar is – a lényeg, hogy masszívabbak legyenek az alaktrészek
Egy ilyen lépés után képzelhetjük, milyen útviszonyok lehetnek Indiában – egy ottani túra után bizonyára áldanánk a magyar útépítők nevét annak ellenére, hogy néha itthon is jól jönne az erősített felni. A dél-ázsiai ország önmagában akkora piacot képez a motorgyártók számára, hogy a vállalatoknak a saját érdekükben áll a termékeik jó hírben tartása – így nem meglepő, ha a vásárlók kedvében szeretnének járni.
Cimkék:
A legendás gyártó legújabb generációs vasa, a Harley-Davidson Dark Custom stílusú Street 750 modellje Magyarországon is bemutatkozott.
Elolvasom »Az Első Gödi Jótékonysági Motoros Nap fő célkitűzése a motoros társadalom összefogása, no meg a Mentőmotor Alapítvány támogatása volt.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »