Volt olyan az életemben, hogy a sajátomon kívül tesztmotor is parkolt otthon, sőt egyik barátom kissé sérült DL650-ese is nálunk lakott. Akkoriban igen nagy garázzsal gazdálkodhattam, mégis komoly volt a nyomor és a logisztika minden alkalommal, amikor mondjuk kellett valami a V-Strom mögötti polcról. Ment a tologatás-húzogatás, mire kicsit arrébb szenvedtem bármelyik motort. Milyen jól jött volna akkoriban az Easy-P Motorbike névre hallgató olasz vállalat bármelyik profi megoldása a motortárolás megkönnyítésére!
Az olasz cég megszámlálhatatlan fajta, általános és egyes motorokhoz specializált rendszert kínál, amelyeknek közös sajátja, hogy miután simán rájuk gurulunk a géppel, azt már könnyedén tudjuk akár oldalirányban is mozgatni. A motor ugyanis legfeljebb az első kerekével ér a talajra. Az alapkivitel az EP-05 névre hallgató, legfeljebb három mázsás és középtámasszal rendelkező motorokhoz alkalmazható. Simán beigazítjuk a nagysztender alá, felhúzzuk rá a motort és máris könnyen tologathatjuk bárhova. Ez a legolcsóbb változat, 319 euróért rendelhető (már ez is százezer forint fölött van!) Amennyiben nehezebb a motorunk, ugyanezt megkapjuk 450 kilóig terhelhető kivitelben is – 349 euróért.
Gyártanak kimondottan oldaltámaszos gépeknek szánt motortároló rendszert, ebből is van sportmotorok számára tervezett változat (EP-02 Easy Sport) és még olyan is, amely speciálisan a Harley-Davidsonok hosszú sztenderéhez lett kialakítva. Létezik olyan fullos motyó is, amely rágurulva azonnal rögzíti az első kereket, könnyen húzogathatjuk vele a legrobosztusabb vasat is – sőt, akár egy emelőhátfalas teherautó platójára is simán felguríthatjuk, és ott szállíthatjuk is! A kínálat csúcsán a helyhez kötött, sínen beforgó BS03 tanyázik a maga 1’099 eurós, vagyis 350’000.- forintos árcédulájával.
A képekre kattintva galériánkban jó néhány egyedi megoldást láthattok a motortárolás specialistájától. Akinek pedig videózni van kedve, annak itt a teljes kínálatot bemutató sorozat mozgás és működés közben:
Cimkék:
A Kawasaki Heavy Industries boszorkánykonyhájában nagyon komoly dolgot kotyvasztanak. Keveset tudunk róla, de izgi videóink vannak!
Elolvasom »Rengeteg Gold Winget érint a visszahívási akció. A fékrendszer nem megfelelő működése miatt akár ki is gyulladhatnak a Honda GL1800-asok.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »