Korábbi írásunkban már beszámoltunk arról, hogy milyen szentségtörő módon képesek elcsúfítani egyes gyártók az amúgy gyönyörű motorkerékpárjaikat azért, hogy Japánban is rendszámot kaphassanak. Szerencsére csak a szigetországi piacra szánt modellekkel bántak el csúnyán a mérnökök, de a szemnek akkor is egy előre megfontolt, aljas szándékkal elkövetett nemi erőszaknak tűnt ez az eljárás. A szigorú környezetvédelmi és zajkibocsátási normák miatt kénytelenek a gyártók a kipufogókat áttervezni, hogy megfeleljenek az ottani hatóságoknak.
Valószínűleg maguknak a japánoknak sem igazán tetszett a kecses és formatervezett kipufogók helyett a hurkatöltő kinézetű dob felhelyezése, ezért most változtattak a Ducati 1199 és 899 Panigale rendszámtáblán is túlnyúló méterrúdján és egy kevésbé csúnya megoldással küldik harcba a két modellt a vágott szeműeknél. Az olasz mérnökök egy új konstrukcióval rukkoltak elő, amely már sokkal jobban mutat, mint az elődje – érthetetlen, hogy az első változatot hogyan engedhették egyáltalán így bármelyik piacra is.
A két egymás alatt elhelyezett kipufogódobra már mondhatnák azt, hogy akár még jól is mutat. Ha egy kicsit hegyesebb szögben meredne felfelé, sportosabb benyomást keltene. Viszont már ez is haladás az előző kipufogóhoz képest – valószínűleg a tömege is alacsonyabb. Az előző hurkatöltő három és fél kilogrammal növelte az amúgy könnyűsúlyú sportoló tömegét. Hála az égnek, Európában és Amerikában nem kell efféle módon megerőszakolni ezeket a gyönyörű alkotásokat.
Cimkék:
Hatalmas túra-endurókkal veretnek végig az országnyi kontinensen a 2014-es BMW GS Safari résztvevői. Egy tehetséges filmesnek hála mi is élvezhetjük ezt.
Elolvasom »Tizenötmillió forintot kell leszurkolnunk a Confederate kasszájánál, ha egy különleges amerikai vasra vágyunk. Feltéve, ha maradt még a limitált kiadásból.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »