Nem tétovázott sokáig a Honda – egyből bemutatták ők is a 2015-ös modellévre és főként az ázsiai piacra szánt negyedliteres CBR-t. A bemutató Indonéziában történt, akárcsak a néhány nappal ezelőtt leleplezett Yamaha R25 esetében. Európában ugyan már lassan a 300-as változat lesz elérhető, ám a távol-keleti piacon inkább az általunk még 2011-ben tesztelt CBR250R verziót frissítették fel.
Külsejét tekintve a nagyobb testvérére hasonlít, végre elhagyták a kissé skizofrén jellemre utaló VFR-szerű fényszórót és immár szemből is a CBR modellcsaládot juttatja eszünkbe a gép. Az új Repsol fantázianevű fényezéssel egyből a literes bátyó képe sejlik fel a versenylázban égő fiatalok lelki szemei előtt. Ennyi szinte elég is egy kamasz évei végén járó tinédzsernek – az már csak hab a tortán, hogy a megbízható erőforrás némileg izmosodott is. A CBR250R 29 lóerőt produkál 9’000-es fordulaton és 7’500-nál csúcsosodik a nyomatékgörbe, összesen 23 newtonméterrel. Mintegy húsz százalékkal alacsonyabb a teljesítménye a Yamahánál, ám a fogyasztása egészen meggyőző, köszönhetően a kiválóan hangolt hatfokozatú váltónak. A gyáriak elmondása alapján tartós városi sebesség mellett beéri mindössze két liter üzemanyaggal száz kilométerenként.
Ezzel pedig könnyedén meg lehet nyerni a fiatalok szívét, akik sokszor kis pénzből szeretnének minél többet motorozni. A motor árát illetően nincs információnk, de tekintve, hogy itthon nem ezt a változatot fogják forgalmazni, talán nem is túl érdekes. Az viszont annál inkább, hogy miért fut gyakorlatilag párhuzamosan egy szinte egyforma modell azonos gyártó kínálatán belül. A 300-as változat enyhén nyomatékosabb, de a teljesítményük egy lóerő híján megegyezik. Bizonyára van rá ésszerű magyarázat, termelésirányító szakemberek sokasága döntött így – a Hondánál ritkán szoktak tévedni a piac igényeit illetően.
Cimkék:
Elkezdhetnek örömtáncot járni a fiatalok. Végre piacra kerül a Yamaha negyedliteres sportgépe - egészen komoly műszaki adatokkal.
Elolvasom »A BMW nagyon ért az izgalom állandó fenntartásához. Most egy elképesztően állatias roadster tervével sokkolnak.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »