A korábban bemutatott MT-09 és MT-07 már az európai eladási statisztikák élére ugrott, és megragadták azon motorosok képzeletét, akik újfajta motorozási élményt keresnek. Az új MT modellek a tiszta vezetési élményről szólnak. 2014-re Yamaha kiegészíti az MT sorozatot az új MT-125-ös modellel, amely egyúttal az első streetfighter stílusú nyolcad literes hangvillás bringa lesz. Céljuk, hogy megnyissák “az MT világot” a fiatalabbak számára is.
Érdemes a képekre kattintva végigböngészni bőséges fotógalériánkat, mert az új MT-125 résztelei, megjelenése, minden apró részmegoldása alkalmas rá, hogy gyönyörködjünk benne. Páratlanul agresszív az összkép, a motor pedig nem egy zanzásított nagyvas, hanem teljes értékű méretekkel rendelkező paripa. Csupán az erőforrás kisebb a megszokottnál.
Az egy hengeres négy ütemű SOHC blokk a szabályok által megengedett 15 lóerőt ad le. Az erőt olajban futó több tárcsás kuplungon, hat sebességes váltón és lánchajtáson keresztül juttatja el a hátsó kerékre. Az acél deltabox vázhoz elöl 41 milliméteres fordított teleszkópok csatlakoznak – rugóútjuk 130 milliméter. Hátul központi rugóstag felel a korrekt úttartásért – ennek mozgási hossza 114 milliméter, előfeszítése pedig állítható.
Hogy a menetkészen 138 kilogrammos MT-125 meg is álljon, arról elöl 292, hátul pedig 230 milliméteres szimpla tárcsákat szorító fékek gondoskodnak. A Yamaha újdonsága 1’355 milliméteres tengelytávjának hála nyilvánvalóan nagyon fürge irányváltásokra képes kis jószág lesz – ugyanakkor az elöl 100, hátul 130 széles abroncsai a tempós kanyarvételekre is képessé teszik majd. Valódi rosszalkodós gép lehet tehát belőle – a fiatal motorosok legnagyobb örömére.
Cimkék:
Különleges, korlátozott darabszámú modellt ad ki az olasz gyár Senna halálának húsz éves évfordulójára.
Elolvasom »Mármint nem motorozás közben, hanem amikor megállsz és leszállsz. A sisakkampó elejét veszi a lepottyanásnak.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »