A közlekedési szabályok szerint motorral csak abban az esetben szabad felhajtani a járdára, ha ott parkolóhelyet kívánunk keresni. De ne legyünk álszentek és tegyük a szívünkre a kezünket: amikor a városban úgy beáll a forgalom, mint a szög, és már az autók között sem tudjuk átfűzni a biciklit sehogy, nem vesszük igénybe az amúgy nyilván nem zsúfolt gyalogos területet? Csak nem mindegy hogy hogy. Ott egy baleset kinek hiányzik? Akkor biztos, hogy kiderül a szabálysértésünk ténye. (Leszámítva, ha ilyen módon parkoltunk le…) Szóval például így semmiképpen ne hajtsunk fel a járdára:
Tudom hogy csúnya dolog más kárán örvendezni, de akkor idézném azt a mondást, miszerint legszebb öröm a káröröm – hiszen nincs benne semmi irigység. Úgyhogy ha már egyszer szegény kollégának ennyire gyenge a motorkezelési tudása, mosolyogjunk egyet rajta – de utánozni semmiképpen ne utánozzuk! Tanuljunk meg inkább jól motorozni! Az elméletnél maradva hol követte el a vezetéstechnikai hibát? Nyilván nem látjuk a képen a kezeit, de valahol arrafelé keresném a megfejtést. Nagy valószínűséggel rossz a testtartása, és a kormányt kapaszkodóként használta. Ilyenkor könnyedén tudunk egy kicsit csavarintani a görcsösen megmarkolt gázkaron. Amennyiben pedig eközben bal kezünk négy ujjal kezeli a kuplungot, annak finom működtetése is csorbát szenved – mert ha megfelelően csúsztatta volna a tengelykapcsolót, a gáz megrántása sem vezetett volna ide. Konkrétan a házfalba… Tehát a tanulság: a testünket kizárólag combból és derékból tartjuk, a kezeink lazák, és soha nem kapaszkodunk a kormányba!
Cimkék:
Izgat a versenypályák világa, és szeretnéd megtudni, miért a BMW gépei a legjobbak ide? Itt a lehetőség, élj vele!
Elolvasom »Szörnyű belerohadni egy bőrruhába. Amikor a kánikulában érzed, hogy a kabát alatt minden csupa izzadtság. Pedig van ellenszer!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »