Cyril Després nyughatatlannak tűnhet legújabb bejelentése kapcsán – ötszörös Dakar-bajnok, mind az öt alkalommal KTM nyergében hódította el a trófeát a sivatagi viadalon. A tavalyi esztendő elején nyilatkozott arról, hogy szakít az osztrák márkával és japán motorra száll. A Yamahával egy évadot versenyzett, a 2014-es Dakar Rally-t is szép eredménnyel zárta – hatalmasat hajrázott és a tetemes időbüntetései ellenére, reménytelen helyzetből küzdötte fel magát a negyedik helyig.
Most viszont mégis úgy döntött, hogy nem viszi győzelemre a Yamaha versenymotorját a 2015-ös Dakaron. A miértre a válasz egyszerű: Després autóra vált, egy Peugeot volánja mögött szeli át a sivatagot és a hegyvidéket. Az okát nehéz lenne pontosan megmondani – rossz nyelvek szerint kiöregedett, ezért vált négy kerékre. Mások szerint egy szezon elég volt neki, hogy felmérje az erőviszonyokat – a Yamaha motorja nem potenciális győztes. Ezt már tényleg csak a nagyon rosszindulatú “szakértők” mondják, hiszen a dobogó harmadik helyét Cyril csapattársa, Olivier Pain foglalta el, szintén egy Yamaha nyergében – tehát benne van a motorban a bajnok gén.
Úgy tűnik Després egy honfitársa mintáját követi – Stephane Peterhansel igazi nagymenő volt a motorosok között a rali történetében. Miután a Yamahával győzelmet győzelemre halmozott, úgy döntött, hogy ő is autóba száll. Így esett meg az az eset, hogy jelenleg ő a csúcstartó a Dakar trófeákat illetőleg. Després nem teszi teljesen félre a motort – több versenyen is rajthoz fog állni két keréken, az év folyamán pedig az utánpótlás nevelésben is segédkezik.
Cimkék:
Dizájncég dobott be egy újabb rágcsálnivaló fantáziarajzot. Ezúttal a közkedvelt Suzuki SV-sorozatot támasztották fel, egyelőre még csak digitálisan.
Elolvasom »Még be sem mutatták, máris egy részletes fotót láthatunk a Ducati legújabb szörnyetegéről, a Monster 800-ról.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »