A tavalyi mostoha évét követően 2014-ben új tervekkel és új motorral lép pályára hazánk egyik legeredményesebb magyar motorversenyzője. Miután tavalyelőtt a magyar gyorsasági-, és az Alpok-Adria Superstock 600-as bajnoki címet is bezsebelte, Chrobák ismerős, #119-es rajtszámát egy Triumph Daytona idomain láthatjuk viszont idén a versenypályákon. A Triumph Budapest főtámogatásával egy vadonatúj Daytona 675R nyergében veszi célba a dobogókat, illetve remélhetőleg a bajnoki címeket.
– Miért pont a Triumph, Jani?
– Év elején egy beszélgetés alkalmával ismerkedtem meg a Triumph Budapest vezetőjével, aki felvetette a kérdést, vajon mit tudnék kezdeni egy Daytona 675R-el a pályán? Roppant egyszerűen azt válaszoltam, próbáljuk ki! Innentől beszélgetések, egyeztetések követték egymást, míg végül sikerült közös nevezőre jutnunk, s így az idei évben egy új háromhengeres paripa fog fáradhatatlanul cipelni a hátán.
– Mit tudsz a motorról? Esetleg vannak tapasztalataid vele?
– Túlzottan nem ismerem a Daytonát, eddig összesen kétszer volt alkalmam kipróbálni a típust, egyszer három, másodszor pedig öt kör erejéig. Ez elég kevés idő hogy megszokjam és véleményt mondjak róla, de alapjaiban egy nagyon kellemes, roppant keskeny és nyomatékos motornak ismertem meg. Az új, 2013-as R-es változaton pedig gyárilag rengeteg olyan extra van fent, ami egy jó pályamotorhoz elengedhetetlen – ezért biztos vagyok benne, hogy nem fog csalódást okozni a Triumph. Gyorsan tudok alkalmazkodni az új dolgokhoz, a jóhoz pedig amúgy is könnyen hozzá lehet szokni.
– Akkor teljesen ismeretlenül vágsz neki a feladatnak?
– Tavaly előtti versenyeimen többször is összeakadtam egy külföldi Daytona-pilótával, meg ahogy említettem, néhány kört már magam is mentem Triumph-fal, ezért teljesen természetesen nem ismeretlen a motor. A 675-össel nagyon jól ment a külföldi srác, akkori Yamahámat erőben is mindenhol verte. Kíváncsian várom, hogy milyen lesz az én motorom, szerintem a szűk, technikásabb pályákon mindenképpen előnyben leszek, hogy a hosszú, gyors pályákon milyen lesz, az még kérdés.
Isten hozott a Triumph-családban, Jani!
(Boch Norbert üzletvezető nyújtja át az átalakításra váró versenymotort)
– Milyen versenyeken láthatunk az idén?
– Kitűzött célom az IMRC (International Motorcycle Racing Cup) nemzetközi bajnokság, illetve a magyar bajnokság, majd ha marad még rá “energia”, akkor az Alpok-Adria sorozatot is szeretném végigcsinálni, és ezzel kvalifikációt szerezni az év végi spanyol UEM Európa bajnoki futamra. Az utóbbit nem beleértve ez minimum kilenc versenyhétvégét jelent a szezonban. Már alig várom, hogy mehessünk!
– Mivel készülsz a szezonra? Mikor láthatunk először?
– A téli hónapok munkával telnek, motorozni sajnos nincs lehetőségem. Ilyenkor “csak” fejben edzek, illetve amennyire időm engedi, a fizikai erőnlétem próbálom karbantartani. Triumph-színekben az első hivatalos megjelenésem a már hagyományosnak mondható Autó, Motor és Tuning Show lesz március második felében. A versenymotorral együtt megtaláltok majd a Triumph Budapest standján, ahol mindenkit sok szeretettel várunk!
A 2014-es szezon április 12-13-ával indul a magyar bajnokságindító fordulóval a Slovakia Ringen, az első hazai futamra május 23-25-én a Pannónia-ringen kerül sor. Jani, találkozunk a díjátadókon!
Cimkék:
Az egymással és mobil eszközeinkkel is kommunikáló sisak nem újdonság. Amelyik a mentőt is hívja szükség esetén, az viszont igen.
Elolvasom »A Drysdale név garancia arra nézve, hogy valami teljesen egyedi konstrukcióval fogunk találkozni. Nem is csalódunk most sem!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »