No nem a sziget legveszélyesebb bajnokmotorjára kell gondolni, amellyel halálos iramban vágtatnak végig a versenytávon a félelmet nem ismerően bátor csúcspilóták. Az olasz Paton istálló ugyanis az Isle of Man Lightweight TT kategóriájában indul majd – itt pedig némileg kisebb a teljesítmény. Konkrétabban: az S1 egy abszolút emészthető erejű versenymotor. Meghajtásáról egy Kawasaki eredetű, 650 köbcentiméteres sorkettes gondoskodik 71 lóerővel. A masina menetkész tömege ugyanakkor csupán 158 kilogramm, így legnagyobb sebessége elég becsületes 213 kilométer/óra. A váz és az idomzat természetesen teljesen kézi munkával készül a Paton műhelyében.
Egy igazi versenymotor természetesen nem a legolcsóbb játék – a Paton S1 azonban négy változatban vásárolható meg. A Basic nevű alapkivitel 16’000.- euró (5 millió forint), őt követi a Classic TT modell 18’500.- euróért (5,7 millió), majd jön a Pep Memorial (a Paton alapítójáról kapta a nevét) 21 ezerért (6,5 millió). A kínálat csúcsa a 23 ezret, vagyis több mint 7 milliót kóstáló First Factory Signature modell, amely megegyezik a majdan rajthoz álló versenymotorral – ebből azonban mindössze 25 darabot fognak készíteni. Az egyes modellek festésükön kívül leginkább futóművükben térnek el egymástól, és valamennyi rendelhető lesz a képen látható két projektoros fényszóróval rendelkező fejidommal és klasszikus nagylámpás kivitelben is.
Cimkék:
Ilyen mélyre még Rossi sem döntötte soha a technikát egy kanyarban sem. A képen látható legalább 85 fokos érték mindent felülmúl.
Elolvasom »A Royal Enfield új modelljével komoly túrát teljesítettek, amelyet egy csodálatos hangulatú filmben foglaltak össze. 11 ezer kilométer 3 percben.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »