A Royal Enfield mióta önálló indiai gyárnak számít, kizárólag hagyományőrzésből él. Náluk már az is nagy dolognak számít, ha valami kicsit is újszerűnek tűnő dolgot terveznek az ősi technika alapjain – mint a talán egyszer valóban sorozatgyártásba kerülő Cafe Racer. Amikor egy ilyen képet látunk Royal Enfield logóval, először az tűnik logikus magyarázatnak, hogy valaki nagyon tuti anyagot szívott Indiában…
Azután kiderül a turpisság: a rajzokat egy bizonyos Daniel Lars Gunnarsson készítette Svédországban. Valójában tehát semmi közük a Royal Enfieldhez, csupán a grafikus találta ki, hogy milyen jó lenne, ha ilyesmi lenne az indiai motorgyártás jövője. Fantáziája azonban nem érte be ennyivel, sokkal grandiózusabb íveket járt be. Mert a motornak nem csak a külseje futurisztikus, hanem a technikája is.
A meghajtásról a tervező csupán annyit árult el, hogy “nem belsőégésű erőforrás” fogja mozgatni a jövőbe mutatást hangsúlyozandó Pioneer 07 névre keresztelt motort. Az igazi csemege a futómű terén lenne, ugyanis a távoli jövő Royal Enfieldje egy olyan önegyensúlyozó rendszerrel rendelkezne, amely segítené a kezdő motorosokat.
Az igazi csemege a futómű környékén van. A motor tud kevésbé, de akár jobban is dőlni, mint egy “normális” vas
A tapasztaltabb pilótáktól azonban nem venné el a motorozás élményét, hanem akár fokozhatná is azt azáltal, hogy a motor testét a futóműhöz képest még jobban megdöntené, mint egy hagyományos motornál. Így biztonságosabbá, mégis élvezetesebbé tenné a kanyarodást, és növelné a kanyarsebességet.
A fentiket végigolvasva és a galériában található képeket végignézve két dolog jutott az eszembe. Egyrészt, hogy Daniel Lars Gunnarsson valószínűleg nem nagyon tud motorozni, vagy nem szeret. A másik pedig az, hogy szinte kizárt, hogy a Royal Enfield valaha ilyen gépet gyártson… Vagy csak én vagyok kishitű?
Cimkék:
Hogy egy nemzetközileg is elismert építő-műhely tulajdonosa mire vágyik igazán, az saját motorjából derül ki. Egy ilyen Triumph T120-ra.
Elolvasom »Láttatok már az erdőben bálnákat? Ha még nem, akkor jól figyeljetek! Néhány elszánt fickó megmutatja, hogy van élet az aszfalt után BMW-kkel is!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »