Tavaly nyáron még semmilyen részletet nem közöltek, csak hogy valami egészen csúcs szuper cuccal fognak megajándékozni minket. Nos, itt vannak a legfontosabb technikai adatok és egy csomó gyönyörű fotó (érdemes végignézni a galériát) a valóban létrejött és sorozatgyártásra kész Lotus C-01-ről.
A gépet egy 1’195 köbcentiméteres, 75 fokos hengerszügű vízhűtéses V2-es mozgatja hat sebességes váltón keresztül a megígért 200 lóerős teljesítménnyel. A váz és a burkolat nagy szilárdságú – a repülőgép-iparban használt – acélból, titániumból és szénszálból állnak. Így a masina száraz tömege 181 kilogramm. Nem rossz, mi? Menetkészen sem lesz sokkal súlyosabb, az üzemanyag-tartály ugyanis csupán 10,5 literes. Nem egy tipikus túramotor, na!
A menetteljesítményekről nem beszéltek részletesen, de vélhetően durvák lehetnek. Hogy ne csak száguldani lehessen, hanem meg is állni, arról elöl dupla 320 milliméteres tárcsafékek gondoskodnak négy dugattyús féknyergekkel – hátul pedig egy 220 millis tárcsát szorít egy kétdugós satu. A hátsó gumi egy elég megszokott méret – 190/55ZR17 -, az első azonban kevésbé elterjedt: 120/70ZR19. Bár nem is annyira, hiszen a legkelendőbb európai típuson is ilyet találunk…
A gépet a Kodewa, a Holzer Group és Daniel Simon hozták össze. Ára nem ismeretes, azonban biztosan eszeveszett összegért lesz csak hazavihető. De lehet, hogy a pénzen kívül protekció is kell majd gazdagon, hiszen a sorozatgyártást egy nem túl vastag 100 darabos szériára korlátozták.
“Nem csupán egy motort akartunk létrehozni, hanem egyfajta mozgó műtárgyat.” – mondta Dr Colin Kolles a Kodewától. Günther Holzer, a Holzer Group igazgatója pedig így büszkélkedett: “Az elsők között voltam, akik motorozhattak a Lotus C-01-el. Azt kell mondanom, hogy a durva menetteljesítmények és a páratlan vezethetőség igazán különleges ötvözete ez a motor. A csapat olyat alkotott, amely gyönyörűen néz ki, hihetetlen hangja van és ami a legfontosabb: szenzációs motorozni vele!”
Tesztmotor vélhetően nem jut majd Magyarországra (ezt viccnek szántam!), így érjük be a fotógaléria nyújtotta élménnyel.
Cimkék:
A rangos nemzetközi Red Dot Awards formatervezési kategóriájának első helyét szerezte meg egy T-Scooter nevű, igen érdekes elektromos robogó.
Elolvasom »Az esztelen száguldozás eleve nem egy dicséretes dolog. Amikor pedig még buta módon kérkedünk is vele, akkor pláne nem.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »