A szigapúri dizájnverseny idei aranyérmese egy motorizált kétkerekű lett: a Tone Design munkatársa, Chen Kaiwen álmodta meg a kis elektromos masinát, amelynek nem csupán a formaterve érdemel említést.
Technológiai oldalról az apró robogó kommunikációs egységét kell kiemelnünk. A műszerfal ugyanis mint olyan nem is létezik – illetve csak egy vízhatlanul lezárható iPhone dokkolót találunk a kormányon. Ide behelyezve telefonunkat az átveszi a teljes tájékoztatási feladatkört: informál a menetadatokról éppen úgy, mint a navigációs tennivalókról. Természetesen ehhez egy saját alkalmazást futtat, amely az aljzatba helyezve automatikusan elindul.
Az sem véletlen, hogy akárhogy keressük, nem találunk visszapillantó tükröket az elektromos járgányon. A hátsó idomba ugyanis egy apró kamerát építettek be, melynek képe szintén az iPhone kijelzőjén jelenik meg, így a “műszerfalra” pillantva a teljes mögöttünk levő helyzetről is tájékozódhatunk.
A végtelenül letisztult és egyszerű vonalú kis T-Scooter amúgy egészen felhasználóbarát benyomást kelt: az ülés alatt egy olyan kis tárolórekeszt találunk, amelybe pont elfér a bukósisakunk. Nagyon nem csodálkoznék, ha csupán egy kisebb robogós sisaknak lenne itt hely – de ehhez a járműhöz nem hiszem, hogy sokkal többre lenne szükség.
Az elektromos városi jármű technikai adatairól egyébként pont semmit nem tudunk – na de nem is műszaki innovációs díjat nyert, hanem formatervezésit… Így az áráról vagy az esetleges gyártásáról sem. A legjobban talán úgy fogyna, ha az Apple megvenné a jogokat és az iPhone kiegészítőjeként árulná. Úgy biztos nagyon kapós lenne – már csak divatból is!
Cimkék:
Még csak rajongói elképzelés az MT-09 alapjaira épülő Tenere, de nem meddő ötlet csupán. A kalandorok körében komoly érdeklődés övezi a fantáziarajzot.
Elolvasom »A teljesítményt előre megmondták - és tartották is a szavukat. A Lotus motorkerékpárja 200 lóerős és igazi csúcstechnikát kínál.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »