Két teljesen hétköznapi motort mérnek össze gazdáik az alábbi videón: egy Kawasaki KLR650-est (42 LE, 47 Nm) és egy Zero FX-et (27 LE, 95 Nm). Persze, rá lehet vágni, hogy az Amerikában ma is kapható (Európában már sajnos nem forgalmazzák) Kawa nem egy dragbike – de legyünk őszinték: a Zero sem az. Hiszen konkrétan egy terepmotorról van szó, itt a videón oda való abronccsal. Amely aszfalton még a gyorsító erőt sem képes optimálisan átadni a talajnak. A feladat pedig egyszerű: nagyjából 15 kilométer/óra körül gurulva egy tábla vonalában mindenki nyélgázt húz.
Egy egészen rövid pillanatra úgy tűnik, van a benzines erőforrással hajtott “igazi” motornak bármi esélye is – aztán elkezdi tolni a folyamatosan állandó nyomatékkal rendelkező elektromotor a Zero-t, és onnantól ami történik, azt leginkább megalázónak lehet nevezni. Aki pedig vezetett már elektromos meghajtású motort (nekem volt szerencsém hozzá többször is), az tudja, hogy valódi motorozási élményt tudnak ám adni ők is! Előbb-utóbb megoldják a hatótávolsággal és a feltöltés időszükségletével (no meg a vételárral) kapcsolatban ma még komolynak számító problémákat, és onnantól – tetszik vagy sem – jön a villanymotorok korszaka!
Cimkék:
Vannak, akik a mai kommunikáció-függő világtól egy sátorozás alkalmával sem szeretnének elszakadni. Számukra itt a megoldás.
Elolvasom »Amikor egy modell annyira sikeres lesz, mint az S1000RR, logikus lépés, hogy a gyár egész családot épít köré.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »