A szokás alapvetően nem nevezhető újnak, hiszen messzi eleink idejében teljesen normális, bevett szokás volt, hogy a lovukkal együtt temetkeztek. Amennyire jól emlékszem gyermekkoromból a Winettouban olvasottakra, Amerika őslakosainál, az indiánoknál is így ment ez.
Így alapvetően normálisnak is tekinthetjük az ohio-i Mechanicsburgben elhunyt Bill Standley végakaratát, aki azt kérte, hogy ősi szokás szerint lován ülve helyezzék végső nyugalomra. Éppen csak ez a “ló” vasból készült… Bill még 1967-ben vásárolta élete motorját, egy Harley-Davidson Electra Glide-ot, amelyet évtizedeken át szépítgetett és több díjat is nyert vele.
Élete végéhez közeledve saját maga tervezte meg a szükséges kellékeket: egy kalitkát, amelyben megfelelően tudták rögzíteni a cruisert és az ő élettelen testét is. Talán ez a történet legmorbidabb része, de ez van, neki nagyon fontos, hogy nyugodt legyen a tökéletes végső helyzete felől.
Abszolút előrelátó volt az öreg Bill, hiszen a képen látható szerkezet már halála előtt öt évvel készen volt! Azt egy barátjának motoros szervizében tárolta, és gyakran mutogatta ismerőseinek, hogy egyszer majd ebben lesz eltemetve. Így is lett.
A történet nem egyedülálló egyébként: 2012-ben egy szintén Amerikában elhunyt motoros társunk a ravatalát rendelte meg hasonlóan extrém módon – ő a fent látható pozícióban búcsúzott az árnyékvilágtól. Pontosabban az árnyékvilág tőle.
Cimkék:
Olyan nagy neveknek szerveznek összejövetelt most hétvégén a Hungaroringen, mint egyik legnagyobb motorversenyzőnk, Drapál János. Legyél ott te is!
Elolvasom »Kénytelen követni és kielégíteni a piaci igényeket az olyan patinás gyártó is, mint az Ural. Az idei modellévtől számos komoly újítással teszi eladhatóbbá motorjaiat.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »