A Yamahánál sem hagyják nyugodni az emberek fantáziáját – az elmúlt napokban foglalták le az R3 név mellett még az YZF-R3 jelölést is. Ezzel a cselekedetükkel igencsak beindították a találgatások gépezetét. A fantáziálás amúgy is jellemző a sajtóra, ha valami újdonság szagát lehet érezni a levegőben. Most sincs ez másként, hiszen a két kód alapján konkrétumot nem lehet leszűrni, viszont két lehetséges variáció már ki is pattant a fejekből.
Nézzük az elsőt, amelynek talán mindenki jobban örülne. A tavaly ősszel bemutatott MT-09 hatalmas sikert aratott a karakteres háromhengeres erőforrásával és az egész motor felépítésével. Ilyen alapokkal kézenfekvő lenne egy idomos sportmotor létrehozása – minél több bőr egy szinte azonos konstrukcióról, annál jobb a cégnek. Háromhengeres sportmotorból amúgy is kevés van a piacon – amelyek vannak, azok kuriózumnak számítanak és a legtöbb ember felsőfokon beszél róluk. Miért ne születhetne egy ilyen Yamaha, beékelődve az YZF-R1 és az YZF-R6 közé? A Yamaha egyik munkatársa kissé kiábrándító módon nyilatkozott erről a kérdésről még az MT-09 bemutatásakor: szerinte nem túl valószínű, hogy egy olyan sportmotort dobjon piacra a cég, amelyik nem felel meg a versenykiírásoknak. Továbbgondolva viszont lehet, hogy mégis megérné Hamamatsunak egy ilyen masina létrehozása – ha az MT-09-hez hasonlóan jó áron kínálnák, vinnék az emberek, mint a cukrot.
A második elképzelés már sokkal földhözragadtabb az előzőnél. Arról lehet szó, hogy szeretnének egy szeletet a nagyrészt a Honda és a Kawasaki által uralt piacból – a racionális kis sportmotorok vásárlóiból. Jelen esetben egy háromszáz köbcenti körüli, egy- vagy kéthengeres konstrukcióra gondolunk, harminc és negyven lóerő közötti teljesítménnyel. Az ősszel bemutattak egy hasonló konstrukciót – igaz azon a jelölés R25 volt, de talán ezt a legegyszerűbb megváltoztatni a változó igények alapján. A Yamahára jellemző igényes alkatrészekkel és kidolgozással üde színfolt lehetne a kissé unalmas CBR250R és CBR300R mellett, a Kawasaki 300-as Ninjájával pedig könnyedén felvehetné a versenyt.
Cimkék:
Rohanó világunk egyik szomorú velejárója az autóvezetés közbeni mobilozás. Ma már nem csak beszélünk, SMS-t írunk vagy akár chatelünk is.
Elolvasom »A motorozás tudományával szinte összeforrt a gyorsítás mozdulata: elcsavarjuk a jobb csuklónkat. Egy innováció szerint lehetne ezt jobban is csinálni!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »