Az MV Agustáról is tudvalévő, hogy szeretnének nagyobb szeletet kihasítani a prémium motorok tortájából – kézenfekvő megoldás tehát az újabb modellek bemutatása. Ezt a lépést a 2013-as milánói motorkiállításra tartogatták, valami miatt azonban kimaradt a sorból a Dragster nevezetű darab.
Még jelenleg sem hivatalos a motor létezése – egyelőre csak információ morzsák találhatók a világhálón róla. Vannak részletek, amelyek inkább tűnnek pletykának, mintsem igaznak – vannak viszont hihető darabok is a kirakósban. Annyit lehet tudni, hogy a Brutale családot bővítenék ezzel a 800-as, háromhengeres géppel – a kiszivárogtatott márkajelzés mellett jól olvasható az új típus neve is.
A fantázia szintjén létező részletek egy olasz szaklapnak köszönhetőek – úgy gondolják, hogy turbófeltöltővel érkezhet egy új izommotor. Nem elvetendő a gondolat, hiszen a tavalyi ősz során számos koncepció látott napvilágot, amelyen a plusz levegőt valamiféle feltöltés segítségével szállítanák az égéstérbe. Így az új Dragster teljesítménye mintegy hatvan százalékkal javulna az eredeti 125 lóerőhöz képest. Ezzel méltó ellenfele lenne a másik ikonikus olasznak, a Ducati Diavelnek.
A feltöltés ellen szóló részlet pedig a Kaliforniai Légügyi Hatóság adatai által nyer bizonyságot. Bejegyzésre kerültek az új MV Agusta emissziós értékei – a hatóság információi szerint ezek a számok megegyeznek az alap 800-as Brutale károsanyag kibocsátásával. Így nehezen elképzelhető, hogy egy több mint másfélszer erősebb motor ugyanannyit eregessen a levegőbe, mint az alapmodell.
Pontos adatokat állítólag a közelgő tavasszal kaphatunk majd az új motorról, addig be kell érnünk a találgatásokkal és egyes képzelet szülte formatervekkel. Ha tényleg a Diavel ellenfelének szánják, akkor könnyedén elképzelhető, hogy egy power-cruiseres formát alkotnak a blokk köré.
Cimkék:
Barreda igazi férfi: a szerelők összerakták a porrá tört Hondát, ő pedig szakaszgyőzelemmel búcsúzott a 2014-es Dakartól.
Elolvasom »Egy angol műhely kis szériás átépítése olyan jól sikerült, hogy remélhetőleg a Kawasaki marketingesei is felfigyelnek rá.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »