A Vectrix nekünk, rendes közúti forgalomban közlekedő motorosoknak is gyárt három kerekű járművet – annak elöl van két kereke, egész működési elve az olaszok által elindított hullámot viszi tovább. Az amerikai cég palettáján azonban találunk olyan trájkot is, amely inkább a nagyvárosi életformát, a gyaloglás kiváltását hivatott elérni, mint rendes közlekedési eszköznek számítani.
Az ES-3 két hajtott kereke hátul található, ezeket egy-egy 2 kilowattos agymotor forgatja – akár előre, akár hátrafelé. A kerekek hajtása elektronikus vezérléssel differenciált, így a kis háromkerekű akár a tempós, akár az egészen szűk fordulókban is stabilan viselkedik – sőt, akár egy helyben is képes megfordulni. Az energiaellátásról 1 kilowattórás akkumulátor gondoskodik, amelynek különlegessége, hogy cserélhető – a Vectrix ezt tekinti a közeljövő technikájának, mert egyelőre titkosan kezelt új modelljéről is csak annyit közöl, miszerint ilyen akkumulátorral lesz felszerelve.
Az ES-3 modellen egy ember foglalhat helyet, ő is a platón (vagy minek nevezzük) állva. A legnagyobb sebességet 40 kilométer/órára korlátozzák, egy akkuval pedig legfeljebb 40 kilométeres hatótávot érhetünk el. A töltési idő (ajánlott legalább 15 amperes hálózatot keresni hozzá) pedig 4-6 óra. Amihez a kis Vectrixet nem is kell ott hagyni.
A Vectrix ES-3 lassításáról mind a három keréken megtalálható hidraulikus tárcsafékek gondoskodnak. Az aranyos kis különlegesség pedig a cég honlapja szerint csak Észak-Amerikában kapható – európai forgalmazása éppen úgy bizonytalan, mint az ára, azt ugyanis nyilvánosan nem közli a gyártó.
Cimkék:
A mai napon kezdetét vette egy újabb kemény viadal, a 2014-es Dakar-rali. Csaknem félezer induló vágott neki a rendkívüli kihívásokat ígérő terepnek.
Elolvasom »Negyed évszázadot kellett várni az aranyszárnyasoknak: újra az ő motorjuk vezeti a legnagyobb terepversenyt.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »