A napokban volt egy videónk a szándékos keresztben motorozásról. Mai kisfilmünk azt mutatja be, amikor a paripa hátsó kereke egyáltalán nem a pilóta akaratának megfelelően indul meg keresztbe. Ilyenkor az ösztönös emberi reakció – még a legnagyobbak és a leggyakorlottabbak esetében is – az azonnali gázelvétel. Viszont a hátsó hajtás teljes megszüntetésére a gumi válasza igen gyakran egy gyors megtapadás – amelynek viszont egyenes fizikai következménye az, hogy a motor azonnal függőlegesbe áll, majd átborul az ellenkező oldalára.
Ez a jelenség a high-side nevű bukás oka – amely talán a leginkább rosszindulatú és a legnagyobb rizikójú zakózási forma. A gyakorlat és a jól működő ösztönök azonban néha csodához vezetnek, és a pilótának sikerül kimozognia a villámgyorsan bekövetkező egyensúlyvesztést. Ritkán jön össze, de akkor annál látványosabb. Jöjjenek hát a legnagyobb high-side mentések a versenypályák világából!
Cimkék:
Autós kifejezéssel élve kilinccsel előre motorozni rendkívül látványos. Egy supermoto kitűnő választás az efféle szórakozáshoz. Két profi feszegeti a motorozás határiat.
Elolvasom »Igazi művészi munka: itt a teljes 2014-es Confederate naptár!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »