Kilencven éves történelmére emlékezve hozta létre a BMW Motorrad különleges szépségű retro motorját, az R NineT modellt. A német motorépítő műhely azonban egészen máshogy képzelte el ezt az eredeti állapotában is csodás gépet – így nekiálltak, és teljesen átfaragták azt.
Az eredmény a Track Grinder (Pályadaráló) nevet kapta – és nevéhez méltóan valóban egy dirt-track versenyzésre szolgáló masina lett a retró bajorból. Az erőforráshoz nem nyúltak: az 1’170 köbcentiméteres lég-olaj hűtéses bokszer 110 lóerővel hajtja meg a szintén gyári állapotában hagyott kardántengelyen keresztül a hátsó kereket.
Annál inkább megváltozott az R NineT külseje! A tankot egy teljesen új formájú, saját készítésű tartályra cserélték, amely szerves egységet alkot a fekete bőrrel bevont üléssel és a farokidommal. A gyári műszerfal sem tetszett nekik, így egy Motogadget Motoscope Pro digitális ledes műszeregységre cserélték le.
Az első lámpa helyére egy rajtszámtartó táblát szereltek. a világítás pedig a teleszkópok közé költözött egy projektoros fényforrás képében. Zárójelben jegyzem meg: érdekes lehet, amikor éjszaka a berugózó első kerék megszünteti a világítást egy szerpentinen, amikor mondjuk veszünk egy határozottabb féktávot…
A hátsó fényforrás hasonlóan minimalista szintű lett, az irányjelzők pedig el is tűntek – végül is nem kötelezőek! Egy ilyen motoron kötelező viszont a határozott hang, amelyről valószínűleg megfelelően gondoskodik a Supertrapp kipufogódob. A tökéletes versenypálya-viselkedéshez pedig a Golden Tyre dual-sport gumijai igyekeznek partnerek lenni.
Bevallom őszintén, mindig is tetszettek az ilyen scrambler-jellegű motorok – a Track Grinderrel is el tudnék képzelni egy kis közös játszadozást.
Cimkék:
A motorozás során szükséges információk látómezőnkbe vetítése remek dolog. Íme az univerzális megoldás!
Elolvasom »Hogyan függ össze egy orvosi segédeszköz a motorozással? Legfőképpen mi köze ehhez egy ruhagyártó cégnek?
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »