A milánói EICMA kiállításon az olasz manufaktúra egy vadonatúj szupersport motort tárt a nagyérdemű elé. Az erőforrás köré azonban teljesen a saját szemléletük szerint építették meg a motort. Az elsődleges célok között szerepelt a minél csekélyebb tömeg is.
A 193 lóerős és 112 Newtonméter forgatónyomatékú motor tömege egészen elképesztő, mindössze 179 kilogramm (igaz, szárazon). Hogy az erőt uralni is lehessen, arról az Öhlinstől származó futómű gondoskodik. A váz acél és könnyűfém kompozit, az idomzat pedig természetesen karbon.
A biztonságról a teljes menetvezérlő elektronika és a természetesen blokkolásgátlós Brembo fékek hivatottak gondoskodni. A felnik az Oz-től, a végdob pedig az Arrow-tól érkezik – utóbbira persze a Bimota neve került.
A motor ára még nem ismert, de vélhetően nem a magyar átlag pénztárcához igazítják. Nagyon nem is kell a mi piacunkra építeniük, hiszen mindössze negyven ilyen kifinomult vadállat legyártását tervezik.
Cimkék:
Újabb, világszínvonalúnak nevezhető hazai motoros videónak örvendezhetünk. Fogadjátok szeretettel, a címe: Ride/Turn/Burn.
Elolvasom »Szupersport motorból naked bike-ot csinálni elterjedt divatirányzat - kérdés, mennyi értelme van?
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »