A Honda nem is oly rég mutatta be a CTX700-as modellpárosát, amely leginkább formavilágában nyújtott érdekeset. Most azonban az NC700-asok technikájára épülő, elsősorban az amerikai piacra szánt kis modellek felmenőt kapnak, amely technikailag sokkal érdekesebbnek ígérkezik.
Legalábbis a kémfotókon – amelyeken nagyon úgy tűnik, hogy már gyártáskész motort látunk – a CTX1300-as, V4-es motorblokkal hajtott gép mozog teljesen valós, utcai körülmények között. Az 1’261 köbcentiméteres erőforrás az ST1300, vagyis a Pan European hajtóművén alapszik, így tehát a japánok a jól bevált stratégiájukkal nyilván újfent a fejlesztési oldalon spórolnak, hogy kedvező vételárral nyerhessenek több vásárlót a piacon.
A fotók egyébként a motor gyári bemutató filmjének forgatásáról szivárogtak ki. A képek tanúsága szerint a CTX1300 elég tágas gépnek ígérkezik, tipikus krúzeres vezetési testhelyzettel – alaposan hátrahúzott kormányszarvval – és bőséges utasüléssel. A hosszabb távokra is gondoltak, hiszen az oldaldobozok minden bizonnyal az alapfelszerelés részei lesznek.
Sokkal érdekesebb kérdés, hogy az újdonság vajon megkapja-e a remek DCT váltót (vélhetően nyilván), véghajtása kardános lesz-e (nagy valószínűséggel igen), és szériában fogja-e kínálni a blokkolásgátlós fékrendszert (ez nagyjából biztosnak tekinthető még akkor is, ha a képeken látható motoron a szemfüles amerikai kollégák beszámolója szerint nem volt jeladó-gyűrű). Ezekre a kérdésekre csak némi idő múltán fogunk választ kapni.
Cimkék:
Eddig azt hittem, csak hazánkban építenek vállalhatatlan forgalomlassítókat. Egy francia felmérés szerint azonban náluk is tragikus a helyzet.
Elolvasom »Az ausztrál Victoria tartományban működő TAC közlekedésbiztonsági alapítvány készített egy reklámfilm-sorozatot, amely kicsit más, mint a megszokottak.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »