Végre pontosabb információkkal szolgál a BMW az új, 2014-es vizes GS Adventure változatával kapcsolatban. A cég reméli, hogy ezzel a keményebb túrákra és könnyű off-road körülmények közé is alkalmas motorral folytatja a GS sorozat eladási sikereit. A részletes technikai adatokat végignézve nem kételkedem benne.
Némileg módosították az új modellben az erőforrást, ami idéntől már egy vízhűtéses, 1’170 köbcentiméteres boxer – 125 lóerővel és ugyanennyi Newtonméter nyomatékkal. Semmi nagy belső beavatkozásra nem kell itt gondolni – 950 grammal nehezebb lendkereket kapott -, de a gyár elmondása alapján ezzel nagyban megkönnyítik a terepen való motorozást, mivel így alacsony fordulaton is kezesebbé válik a motorblokk.
Ezen kívül újabb üzemmódokkal látták el a menetvezérlő elektronikát, amelyeknek főleg terepen vehetjük majd hasznukat. A kipörgésgátló és blokkolásgátló szintén megtalálható ebben a változatban is, ahogyan az elektronikusan állítható futómű is.
Az átfogóbb átalakítás a külsőt érintette inkább. Egyből szembetűnik az Adventure sorozatra oly jellemző hatalmas üzemanyagtartály. A sima GS-hez képest egy tízessel többet, összesen 30 litert folyathatunk a kúton a tankba. Peremküllős felniket már az alapváltozathoz is kérhettünk, de most a rugóutat is megtoldották elöl és hátul egyaránt – így most már 210 és 220 milliméterrel gazdálkodhatunk egy-egy szebb napokat is látott útszakaszon. Hogy ne féltsük túlzottan a motor hasát, ezért annak magasságát is megnövelték – nem sokkal – 10 millivel, de néha pont ennyi kell.
A hosszú távú, gondtalan utazásokat nem csak a méretes tank szavatolja, hanem a megnövelt felületű szélvédő is segít kényelmesebben leküzdeni a kilométereket. Hogy egy bukásnál se az legyen a legnagyobb problémánk, hogy nem tudjuk folytatni az utunkat egy lyukas benzintank miatt, ezért az oldalsó karosszéria elemeket – amelyek alumíniumból készültek az alapváltozat műanyagjával szemben – védelmi funkcióval is felruházták.
Egyedül a motor áráról nincsen még pontos információnk. Egy valami biztos: nem lesz olcsó mulatság, de az alapváltozatból kiindulva minden egyes forintját megéri. Így sem lesz itthon népmotor, de erről sem a BMW nem tehet, sem pedig mi. Azon szerencsések, akik egy ilyen motor nyergében fogják a világot járni, biztosan nem fognak csalódni, hiszen túrák ezrein bizonyította már rátermettségét a GS Adventure.
Cimkék:
Eddig mi innen Magyarországról nem nagyon foglalkoztunk vele - mert okunk sem volt rá -, hogy milyen az amerikai motorosok és a rendőrség viszonya.
Elolvasom »Rövid kis reklámfilm a távol-keleti országból, ahol a motorozás köré épített kultúra annyira eltér a miénktől. A film üzenete mégis tökéletesen igaz.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »