Ugyan jómagam nem tartozom a terepen motorozók táborába, érdekel minden, ami a BMW kétkerekűivel kapcsolatos. Így gondoltam elgurulok Komanczába és megnézem, milyen is a GS Trophy selejtezője. Mivel nem volt messze tőlem a helyszín, így elég volt reggel motorra pattannom. Mire odaértem a kis faluba, már így is nagyon szép számmal voltak jelenkezők a megmérettetésre. Főként lengyel és cseh rendszámokat láttam, sok még régi R80G/S-en vagy R1100GS-en feszült, de voltak R1200GS-ek és Adventure-ök is. A legtöbb gép mégis az F800GS-ek közül került ki – hiába, ez az egyik legjobb terepképességű BMW.
Az indulók egy helyi panzióban voltak elszállásolva, ahol berendeztek egy kis BMW Shopot is. Sokan már itt leszerelték a sérülékeny alkatrészeket a gépeikről – légterelőket, irányjelzőket -, és így vágtak neki a napnak. A versenyzők megkapták az itinereket – hozzá természetesen egy kis eligazítást is -, és nekivágtak. A tájékozódási futam végén megérkeztek a Radoszyce melletti Wojtasiówka panzióhoz, ahol az ügyességi feladat várta őket. Ehhez először megint kaptak egy kis segítséget egy BMW instruktortól a motorkezelést illetően, majd ők következtek.
Az ebédre is itt került sor egy komolyabb gulyáságyú segítségével. Ez az triálos jellegű ügyességi rész egészen délután öt óráig tartott. Nagyjából megvártam a végét – az eredményhirdetést azonban már nem, mert indultam haza. Magyar indulót nem láttam, így nem volt kinek drukkolni. Akiknek van GS-e és szeretnek terepen is mozogni vele, azoknak biztosan nagy kaland lehet egy ilyen, valóban amatőröknek szervezett versenyen rajthoz állni.
Cimkék:
Micsoda egy kaland! Triumph Tiger European Adventure 2013: 35 nap, 21 ország, 16'200 kilométer motorral a Vén Kontinensen.
Elolvasom »Egy hosszútávú túraverseny során fényt derítettünk a Honda NC700-as sorozat két tagjának túraképességeire és váltóik közötti különbségekre.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »