Az ötlet nem saját: egy amerikai újságíró kolléga végzett egy kis kutatást, vajon a világ mely részén mennyibe kerül egy Harley-Davidson Sportster 48 alapkivitelben. Egészen döbbenetes eltéréseket talált. Ami mindebből minket érint, az természetesen az európai országok árainak összehasonlítása, hiszen az EU létrejötte óta vámolás nélkül hozhatunk be ezen államokból akár motorkerékpárokat is.A világ valamennyi részén bruttó kiskereskedelmi árat adnak meg a vizsgált oldalak, egyedül a mi közép-kelet európai térségünkben találunk kis csillagot az árcédula mellett, amely arról tájékoztat: az általános forgalmi- és a regisztrációs adót (utóbbit csak hazánkban) még hozzá kell ám számolni! Így némi munkával minden árat a helyi ÁFA mértékével csökkentve számoltam át a mi kis fizetőeszközünkre, majd bővítettem ki a hazai, listavezető 27 százalékkal. A regisztrációs adó erre a típusra jelenleg fizetendő 230’000.- forintját is tartalmazzák az árak – tehát csak a szállítást kell hozzászámolni. Íme a végeredmény, a legolcsóbbal kezdve és növekvő sorrendbe állítva:
Ország | Valuta | Helyi ár | Helyi ÁFA (%) | Bruttó ár, HUF |
USA | USD | 10 559 | 7 | 3 056 362 |
Dél-Afrika | ZAR | 115 700 | 14 | 3 188 114 |
Kanada | EUR | 12 049 | 13 | 3 199 851 |
Mexiko | USD | 12 909 | 15 | 3 445 019 |
Anglia | GBP | 8 895 | 20 | 3 483 529 |
Németország | EUR | 10 795 | 19 | 3 678 035 |
Magyarország | EUR | 9 100 | nettó ár (27) | 3 688 895 |
Lengyelország | EUR | 9 100 | nettó ár (23) | 3 688 895 |
Csehország | EUR | 9 100 | nettó ár (21) | 3 688 895 |
Franciaország | EUR | 10 990 | 20 | 3 722 709 |
Belgium | EUR | 11 195 | 21 | 3 746 695 |
Olaszország | EUR | 11 400 | 20 | 3 840 934 |
India | INR | 876 000 | 13 | 3 938 400 |
Új-Zéland | NZD | 18 495 | 13 | 3 993 612 |
Spanyolország | EUR | 11 800 | 18 | 4 030 983 |
Hollandia | EUR | 12 795 | 25 | 4 120 686 |
Svájc | CHF | 14 200 | 8 | 4 280 136 |
Ausztrália | AUD | 18 250 | 10 | 4 540 383 |
Törökország | EUR | 15 546 | 18 | 5 237 634 |
Dánia | DKK | 209 900 | 25 | 8 792 325 |
Dániának többször utána kellett számolni, de mese nincs: onnan behozva valami elképesztő áron juthatnánk hozzá a példamotorhoz – ahogy Törökország sem egyszerű. Amennyiben pedig nem csúszott valamilyen szarvashiba a számításaimba, azt kell mondanunk: hazánkban nem is olyan rossz a helyzet. Már nem az ÁFA és a regisztrációs adó mértékét illetően, hanem a motor beszerzési árát tekintve. Németországból biztosan nem éri meg behozni a 10’000.- forintos megtakarításért, de az angol út sem hiszem hogy megállna kétszázezerből…
Cimkék:
A hangvillások hosszú csipkerózsika-álom után nagyon beindulni látszanak: távol-keleti pletykák szerint két teljesen új gyorsasági gépet fejlesztenek.
Elolvasom »Az emberi fantázia határtalansága újra és újra megmutatkozik a járművek terén is. Lengyel srácok talicskából építettek motorizált berregőt. Ami egész mozgékony lett!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »