A narancsos márka sportsikerek terén igazán nem panaszkodhat, hiszen a Dakarban kivívott egyeduralkodó pozíciójuk mellett a Moto3-ban is szépen muzsikálnak. Azonban az indiai Bajaj céggel kialakult szoros együttműködésüknek is köszönhetően még erősebben kívánnak nyitni a kis- és közepes lökettérfogatú gépek piacán, így bemutatták RC390 névre keresztelt paripájukat.
Az újdonság jelen formájában egy vegytiszta versenymotornak tűnik, amely a jövőben induló ADAC Junior Cup Series sorozatban fog rajthoz állni. A KTM azonban már most bejelentette azt is, hogy 2014-es modellpalettáján ugyanezen a néven jelen lesz a modell utcai változata is. A masina nyilvánvalóan a Kawasaki Ninja300, a Honda CBR250R és a Yamaha YZF250R vásárlóközönségéből akar majd elhódítani minél több fiatalt magának.
“A Moto3 világbajnokság számára olyan motort fejlesztettünk, amely tisztán versenycélokat szolgált.” – mondta Stefan Pierer, a KTM elnöke – “Az RC390 Cup azonban nem ilyen, ott az alapot az utcára tervezett modell jelenti. A modell meghatározó cégünk számára, a kis lökettérfogatú utcai gépeket ugyanis kiemelt jelentőségűként kezeljük. Az RC390 utcai változata nagyon fontos piaci jelentőséggel bír majd, hiszen megfizethető árú, ám mégis komoly minőséggel rendelkező utcai sportmotor lesz.”
Eltekintve az utcára szükséges felszerelésektől – úgy mint világítás, irányjelzők és kétszemélyes ülés – az utcai KTM RC390 várhatóan pont ugyanúgy fog kinézni, mint a versenycélokra készült változat. Vagyis baromi jól! Kérdés, hogyan fognak reagálni a japán gyártók az osztrákok újdonságára. Egy biztos: mi csak nyerhetünk ezen!
Cimkék:
Kényszer szülte megoldásként jött létre a messzi Kínában, de belegondolva lehet hogy nem is rossz ötlet: a bambusznál könnyebb anyagot nehezen találni!
Elolvasom »A Reevu cég eddig sem hagyománykövető bukósisakjáról, hanem éppen forradalmi újításáról volt ismert. Azonban nem álltak meg a visszapillantó tükörnél.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »