Az első részben megtudtuk, hogy az 1920-as évek leggyorsabb motorja a Brough Superior volt.
Következnek tehát az 1930-as évek, amikor is ezen a téren bizony sokat nem változott a helyzet. Az előző epizódban megismert márka és típus ugyanis töretlen sikernek örvendett. Eltelt egy évtized, de még mindig ők gyártották a leggyorsabb széria motorokat.
Mintegy 50 százalékkal nőtt a teljesítmény, ennek köszönhetően pedig a végsebesség is. Míg az 1924-ben bemutatott SS100 modell 100 mérföldet tett meg óránként, addig a ’30-as évek modelljei lazán teljesítették a 110 mérföld/órás tempót. Fontos, hogy most kizárólag a széria gyártásról beszélünk – az egyedi, tuningolt gépek már egy évtizeddel korábban is tudtak többet. A modellt a második világháború kitöréséig gyártották, azután sajnos véget ért ez a sikertörténet.
Végezetül tekintsünk meg egy hangulatos videót, ahol mozgás közben is megcsodálhatjuk ezt a szépséget:
Folytatjuk, következnek az 1940-es évek.
Cimkék:
Egy hónap, és megrendezésre kerül a leginkább embert próbáló magyarországi motoros túraverseny. Ha kíváncsi vagy saját határaidra, ott a helyed!
Elolvasom »Tíz részes sorozatunkban évtizedekre lebontva bemutatjuk, melyek voltak a leggyorsabb motorok, amelyeket bárki megvásárolhatott, ha sebességre vágyott.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »