Ennyi. Nem készül több Suzuki motorkerékpár észak-spanyolországban. Egy korszak lezárul, nem éppen boldog véget érve, hiszen az eddig a gyárban foglalkoztatott kétszáz fős személyzet munkanélkülivé válik március 31-től. Szép húsvét, mondhatom.
Az elmúlt négy évben a spanyol gyár 30 millió eurós veszteséget halmozott fel, a cégvezetés szerint nincs remény, hogy javuljon a helyzet, ezért hozták ezt a fájó döntést. Elmondásuk alapján már az elmúlt hónapokban elkezdtek kidolgozni egy támogatási rendszert, amely megkönnyíti az elbocsátott alkalmazottak munkakeresését. Hangzatos szavak, de kevés reménnyel kecsegtetnek, mert Spanyolországban sem jobb a helyzet a munkalehetőségeket tekintve.
A Suzuki azt is elárulta a közelmúltban, hogy amennyiben sikerül egy olyan befektetőt találni, aki megfelelő ajánlatot tenne, akkor értékesítenék az üzemet, ezáltal tovább működhetne és termelhetne. Ez viszont úgy néz ki, nem sikerült, mert az utolsó teherautó is kigurult 2013. március 27-én a gijóni üzem kapuján, hogy bezárhassák azt. Rakterében sorakoznak a legvégső legyártott példányok. Arról nem sikerült még információt szerezni, hogy melyik volt pontosan az utoljára legyártott motor, mivel a jelentések és a fotók is eléggé vázlatosak.
A japán gyártó 1984-ben vásárolta meg a gyárat, előtte Puch motorok születtek itt. Kilenc modell gyártása folyt a csarnokban, egészen az utóbbi napokig. Ezek a gépek kifejezetten az európai piac számára készültek. A jelenleg gyártott modellek listája: GZ 125, Maurader 250, Burgman 125, Burgman 200, UX 125, 150 Sixteen, DR 125 SM, GS500 és GS500F. Miután bezárják a csarnokot, ezek a modellek is Ázsiából kerülnek majd az európai szalonokba.
Cimkék:
Rövid sorozatunkban a teljesség igénye nélkül szeretnénk bemutatni néhány olyan motort, amely technikája révén különleges, ám soha nem lett sikeres. Nyolcadik a Suzuki RE5.
Elolvasom »Rövid sorozatunkban a teljesség igénye nélkül szeretnénk bemutatni néhány olyan motort, amely technikája révén különleges, ám soha nem lett sikeres. Kilencedik a Bohmerland.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »