A gyártóra története során nem volt jellemző a kéthengeres supermoto műfaj, így a DB10 Bimotard 2013-as változata igazán nagyot fog ütni az erre éhes motorosok között. A gép ugyanis egy könnyű supermotó és egy kiváló teljesítményt kínáló sportmotor tökéletes keveréke.
A Bimotardot a Ducati Hypermotard 1100 Evo-ból jól ismert erőforrás mozgatja. Azonban a Bimota mérnökei találtak még plusz 8 lóerőt az 1’078 köbcentiméteres, léghűtéses, 90 fokos L2-es blokkban. Így 98 lóerős teljesítménnyel jutalmazza szerencsés lovasát 7’500-as percenkénti főtengelyfordulatnál, a forgatónyomatéka pedig 105 Newtonméter (5’500-nál). Ez a teljesítmény bőségesen elegendő egy szélvédelem nélküli élvezeti cikken, így is egészen 220 kilométer/óráig gyorsítható a szerkezet. Az üzemanyagot természetesen befecskendező juttatja a hengerekbe.
Ami a technológiát illeti, az első futómű egy teljesen állítható 50 milliméter belsőcső-átmérőjű fejre állított teleszkóp, a hátsó futóműnél pedig egy előfeszítésében állítható monoshock rugóstag található. A lassításról elöl radiális Brembo fékek gondoskodnak, két darab 320 milliméteres tárcsával és négydugattyús nyergekkel, hátul egy 220-as tárcsát szorít két dugattyú. Alapfelszerelés ezek mellett még az Arrow gyártmányú kipufogó, amelyből egészen földöntúli, hátborzongató és bizsergető hangok törnek elő.
A fogyasztásáról ugyan nem közöltek adatokat, ám a 13,5 literes benzintank sehogy nem tűnik óriásinak. Ahhoz viszont bőven elegendő, hogy egy-egy éles kanyargást teljesítsünk vele, ami nem túl megerőltető a 168 kilogramm száraz tömegnek köszönhetően. Vélhetően nem kell küzdeni a kilókkal a szűkebb kanyarokban sem.
A géppel valószínúleg elégedett lesz minden adrenalinhajhász, akinek szerencséje lesz hozzá valaha. Kanyarvadászat után pedig jöhet a lazítás: ekkor könnyen megakad az ember szeme a lenyűgöző részleteken. A karbon elemekbe öltöztetett Bimota az olasz formatervezés és a mérnöki szenvedély egy kíváló példája. A vörös térhálós váznak és az agresszív megjelenésnek köszönhetően már álló helyzetben sem kétséges a motor származása és az önfeledt motorozáshoz való hozzáállása.
A forgalom kihívásai inkább mosolyt varázsolnak a motoros arcára a zseniális gázreakciónak és a kényelmes ülésnek köszönhetően. A motor ergonómiája sem hagy kívánnivalót maga után. Egyedül az ára lehet elrettentő, de aki tényleg nagyon komolyan gondolja, hogy hazavinne egy Bimotardot, annak talán nem jelent majd gondot a 21.000 eurós összeg sem.
Cimkék:
Rövid sorozatunkban a teljesség igénye nélkül szeretnénk bemutatni néhány olyan motort, amely technikája révén különleges, ám soha nem lett sikeres. Ötödik a Rokon.
Elolvasom »Rövid sorozatunkban a teljesség igénye nélkül szeretnénk bemutatni néhány olyan motort, amely technikája révén különleges, ám soha nem lett sikeres. Hatodik a Boss Hoss.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »