A nyolcvanas évek végén és a kilencvenes évek elején igen népszerűek voltak az egyoldalú felfüggesztések. Gondoljunk csak a Honda RC30-ra, az Aprilia AF1-re vagy éppen a BMW K1-re. A Gilera azonban különleges maradt azon ötlete révén, hogy ne csak hátra tegyünk félkarú felfüggesztést, hanem előre is!
A Paioli készítette el számukra az első felfüggesztést, amely tulajdonképpen egy sima teleszkóp volt, erősen túlméretezve. Az eredmény csupán annyi lett, hogy jobbról nézve a motor olybá tűnt, mintha semmi nem kötné össze az első kereket a vázzal. Ehhez persze szükség volt a teljesen teli kerékre is. Balról aztán minden hagyományos volt, egyéb előny pedig semmi – még súlyt sem takarítottak meg vele.
Sikertelenségének oka lehetett egyebek mellett az is, hogy csupán 125-ös erőforrással készítették. Hiába volt kétütemű és némileg kihegyezett a blokk, a harmincpár lóerő nem mozgatta túl meggyőzően – plusz a beszerzése és a fenntartása egyaránt nem volt túl olcsó.
Cimkék:
Persze túlzás celebeskedésnek nevezni a történteket, hiszen Rossi csupán régi-új kenyéradójánál kötelező reklámtevékenységének tett eleget.
Elolvasom »Hétvégén kerül megrendezésre a Budapest Motorfesztivál, amelynek keretén belül komoly kedvezményekkel szerezhetők be a hiányzó motoros cuccok.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »