A Husqvarna eladása körül sok volt a találgatás, legfőképpen a hányatott sorsú márka jövőjét illetően. Sokan vélték úgy, hogy a céget megvásárló KTM-elnök, Stefan Pierer majd egyedül fejlesztgeti a Huskyt, az osztrák céget pedig teljesen átadja az indiai Bajaj Autonak. Pierer úr a napokban interjút adott az indidi CNBC televíziós csatornának, amelyben világosan elmondta terveit az újonnan megszerzett márkával (és a többivel) kapcsolatban. Mi lesz tehát a KTM, a Husaberg és a Husqvarna közös jövője?
A vezér példaként a Volkswagen csoportot említette, akik igen csak sikeresen egyesítették a VW, az Audi, a Seat és a Skoda márkákat. Közös műszaki platformon gyártanak igen gazdaságosan eltérő autókat más és más fogyasztói csoportok számára. A KTM célja ugyanez: felhasználva a Bajaj indiai gyártási kapacitását, költséghatékonyan állítanának elő azonos alapokon nyugvó, mégis eltérő fogyasztói csoportokat megcélzó motorokat. Amelyek között természetesen sok kis köbcentis vas lesz majd megtalálható, hiszen az egyik jelentős cél a kontinensnyi ország piacán sikereket elérni. Amellyel jó úton is haladnak, hiszen a KTM tavaly rekord évet zárt (107 ezer motorkerékpárt adtak el), és legújabb reménységéből, a 200-as Duke-ból Indiában már több mint 8’500 talált gazdára. A cél tehát világos: két éven belül 125-200 köbcentiméteres Huskyk érkeznek a távoli Keletről!
Az eredeti interjú angol nyelven itt tekinthető meg.
Cimkék:
Legalábbis észrevétlenül biztosan nem marad ez az átépített gép. Hogy BMW, azt könnyű kitalálni, azonban a kiinduló típushoz kicsit gondolkozni kell.
Elolvasom »Mint a Triumph motorkerékpárok hivatalos importőrei, a Triumph Budapestnél - a frissen leesett hótakaróval mit sem törődve - már gőzerővel készülünk a tavaszra.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »