Az világosan látszik a számokból, hogy az Onroad.hu olvasói nem a sportmotorok vagy a háromszázzal száguldozás feltétlen szerelmesei (igaz, tesztmotorjaink között sem ez a szegmens dominált). A beérkezett 2’701 szavazat majdnem harmadát szerezte ugyanis meg az első három helyezett, amelyek valamennyien a túrás gépek táborába tartoznak. Nézzük tehát a sorrendet szavazatszámokkal, de most már a beérkezett voksok sorrendjébe állítva. Íme tehát a végeredmény – olvasóink szerint:
Modell | Szavazatszám |
Honda NC700X Triumph Tiger Explorer Honda VFR1200XD Crosstourer Yamaha XT660Z Teneré Kawasaki ZZR1400 Triumph Speed Triple R KTM 690 Duke R Kawasaki Z1000SX Tourer DaiRal, a dízelmotoros chopper Kawasaki Versys1000 Honda CRF250L Harley-Davidson Sporster 72 Triumph Thruxton 900 BMW C 650 GT Kawasaki Ninja 300 Honda NC700S Kawasaki Er-6N KTM 200 Duke Harley-Davidson V-Rod Honda NC700D Integra Honda GL1800 Goldwing KTM Freeride 350 BMW C 600 Sport BMW G650GS Sertao Honda SH150i ABS Honda NF110 Wave LML Star 2T 125 LML Star 4T 200 LML Star 4T 125 |
329 309 199 195 185 171 139 127 98 93 86 85 81 71 65 63 59 58 47 47 45 43 29 28 21 15 6 5 2 |
A győztes tehát egy abszolút ésszerű motor lett: a Honda NC700X megfizethető vételárú, közúti használatra abszolút elegendő teljesítményű, kevés pénzből fenntartható és a magyar utakon való közlekedésre is alkalmas motorkerékpár.
Utána már két “nagyvas” következik, mindketten a túraendúró szegmensből: igen szoros versenyben lett ezüstérmes a sokáig vezető helyen tanyázó Triumph Tiger Explorer, bronzéremmel pedig a duplakulplungos váltóval rendelkező Honda Crosstourer büszkélkedhet. Említést érdemel még a Yamaha XT660Z Teneré “majdnem-harmadik” helye – főleg hogy ő már több éves modell, és csak egy összehasonlítás erejéig, baráti szívességből került tesztelésre 2012-ben (említést érdemel, hogy tesztbeli vetélytársa a lista másik oldalán végzett).
Innentől azután persze csak kiderül, hogy szeretjük a huligánkodásra alkalmas motorokat, hiszen sorban ezek jönnek: a Kawasaki ZZR1400, a Triumph Street Triple R és a KTM 690 Duke R. Száz fölötti szavazata lett a Kawasaki ésszerű túramotorjának is, míg a házilag épített és általam személy szerint nagyra tartott DaiRal is majdnem három számjegyű szavazatot szerzett. A kisebb köbcentis gépek, a robogók és a mopedek pedig mind a lista végén szomorkodnak – hiába alkalmasak a városi rohangálásra.
Egy év múlva reményeink szerint egy hosszabb listából válogathattok, addig pedig várjuk közösen a tavaszt – és a tesztidőszak kezdetét!
Cimkék:
Ami még a prémiummárkáknak is sokszor csak sokadikra jön össze, azt a Suzuki régóta kínálja: egy mindenre alkalmas, de semmire sem tökéletes motorkerékpárt.
Elolvasom »Szinte már meg is jártuk a túrát, annyi mindent tudunk, hogyan szervezzünk, vagy vegyünk részt rajta. Van azonban még néhány nyitott kérdés.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »