A vasparipa ugyanis 102 évvel ezelőtt született. 1896-ban történt, hogy George Pierce megalakította a fantáziadús George N. Pierce Company-t, és elkezdett kerékpárokat gyártani. 1901-ben kínálatát automobilokkal is bővítette: megjelent a két sebességi fokozattal ellátott Motorette. Az alapító fia, Percy Pierce pedig 1907-ben létrehozta a Pierce Cycling Company nevű vállalkozást, és motorkerékpárok gyártására adta a fejét.
Mottója a “vibrációmentes motorkerékpárok” volt, ennek szellemében be is mutatta soros négyhengeres, 700 köbcentiméteres és négy lóerős masináját New Yorkban. 1910-ben azután nagyot fejlesztett a gépen: két sebességes váltót építettek be többtárcsás tengelykapcsolóval, valamint az első futómű pneumatikus csillapítást kapott.
325 dolláros árával azonban a maga korában igen drága járgánynak számított, és hiába nyert meg 60 mérföld/órás (96 kilométer/óra) csúcssebességének köszönhetően számos hosszútávú országúti versenyt, az eladások nem futottak fel kellően magas darabszámokig. Így 1914-ben a vállalkozás csődbe ment.
A képeken látható csoda egy 1911-ben gyártott négyhengeres, kétsebességes paripa. Bármilyen hihetetlen – mondhatni meseszerű -, egy raktárban porosodott 90 éven keresztül. Így mindenféle motorikus felújítás nélkül ma is az eredeti gyújtógyertájával képes beindulni, és a kompressziója is rendben van. Mi több, eredeti festéket látunk rajta! Nem olyan rossz egy 102 éves járműtől, igaz?
Persze az, hogy felkerült az internetre a csodamatuzsálem híre, nem véletlen. Az idén április 20-án esedékes 22. Annual Copake Antique & Classic Bicycle Auction keretén belül ugyanis kalapács alá kerül – szerencsére csak a szó képletes értelmében. Addig pedig a Buffalo Pedaling History Museumban tekinthető meg, mint kiállítási tárgy.
Cimkék:
Az idei év sokak által legjobban várt motorkerékpárjának fejlesztéséről készített egy nagyon mozgalmas videót a bajor marketing-részleg. Érdemes megnézni!
Elolvasom »Miért élünk, mi adhat értelmet az egész létezésnek? Főleg, amikor úgy tűnik, hogy már nincs miért? Egy csodálatos megoldást láthatunk: a MOTOROZÁS!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »