A Tiger (annak idején, amikor még nem volt család, egyedül az 1050-es háromhengeres képviselte ezt a nevet) egyszer már járt nálunk sok évvel ezelőtt, és emlékeim szerint mindannyian szerettük. Most azonban jelentős fejlesztések után kapta meg új nevét.
Az erőforrás 10 lóerőt izmosodva most már 125 egységet (és 104 Newtonméter forgatónyomatékot) présel ki magából. Ezen kívül újragondoltak szinte minden egyes részegységet: egyoldalú lett a hátsó lengővilla, új a komplett hátsó segédváz, teljesen átalakult a vezető és az utas helykínálata – öt milliméterrel alacsonyabban ül a pilóta az elöl jobban elkeskenyedő ülésen.
Javult a fékrendszer is: a radiális első fékek szériában blokkolásgátlót kaptak, amelyek ráadásul extra hatékonyra lettek hangolva, hogy ne csak a biztonságot, hanem a dinamikus motorozást és a rövidebb féktávokat is szolgálják. A teljes futóművet átdolgozták (minimálisan változott még a villaszög is), hogy a gép a lehető legteljesebb mértékben kiszolgálja a dinamikus kanyarvadászatra vágyó pilótákat.
Akik nyugodtan elmehetnek messzebbre is kanyarokat vadászni, hiszen a Triumph Tiger Sport kiegészítő felszerelésként kínál két oldaldobozt, amelyeknek ráadásul a felfogatása és ennek köszönhetően a terhelhetősége is nőtt: a korábbi térfogat dupláját lehet beléjük pakolni, és darabonként tíz kilogrammal tömhetjük meg őket. Úgyhogy aki kizárólag aszfalton akarja nagyon kiélvezni a három henger varázsát, az kicsit még legyen türelmes, aztán minden vágya teljesülhet!
Cimkék:
Szép dolog, amikor régi, világszerte jól ismert és méltán népszerűvé vált hagyományt éleszt újra egy gyár. A retro amúgy is divat, tehát íme a Honda MSX-125!
Elolvasom »A világ második legnépesebb országában folyamatosan jönnek az új, ottani mértékkel komoly hengerűrtaltalmú motorok - amelyeket részben nekünk is szánnak.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »