Szűk két hónapja mutattuk be a Moto Morini két régi-új modelljét, a Scramblert és a Corsarot. A főnixmadarat is megszégyenítő módon feltámadt olasz különlegesség versenytársaihoz mérten kedvező árán felül műszaki tudásával is igyekszik a korábbinál jóval nagyobb piaci részt szerezni magának – hiszen ez a cég fennmaradásához vezető egyetlen lehetséges út. A Moto Morini közzé tette a Corsaro Avio névre keresztelt változat technikai paramétereit.
A Ducati L-motorjaihoz erősen hasonlító V2-es erőforrás (anyakönyvezett nevén Bialberto CostaCorta) 87 fokos hengerszöggel rendelkezik, négy ütemű és természetesen hengerenként négy szelepen végzi anyagcsere-folyamatait. A folyadék-hűtés és a DOHC szelepvezérlés is viszonylag megszokott. A hengerűrtartalom 1’187 köbcentiméter, a gép legnagyobb teljesítménye 88 kW, vagyis 120 lóerő 8’500-nál, csúcsnyomatéka pedig 102 Newtonméter 6’700 percenkénti főtengely-fordulatnál. Az elektronikus üzemanyag-ellátásról a Magnetti Marelli 54 milliméter átmérőjű befecskendezői, az Euro-3 norma teljesítéséről pedig háromutas katalizátor gondoskodik.
A futómű terén is a legmagasabb igényesség jellemzi az Aviot. Elöl 50 milliméter átmérőjű Marzocchi teleszkópok, hátul pedig Sachs központi rugóstag gondoskodik a jó úttartásról. Természetesen mindegyik rugózó elem az összes létező paraméterében testre szabható. A rugóút elöl 129, hátul 130 milliméter. A megállásról elöl két 320 milliméteres tárcsát szorító Brembo 4 dugattyús satuk gondoskodnak, hátul ugyanezt a feladatot egy kétdugós nyereg látja el egy darab 220 milliméter átmérőjű tárcsa segítségével.
A külső méretek: 2’070 milliméter a teljes hossz, a szélesség pedig 810 (tükrök nélkül). A tengelytáv is igen kurta: 1’440 milliméter, amely a 103 milliméteres utánfutással és a 24,5 fokos villaszöggel elég jó kezelhetőséget sejtet. Amihez persze elengedhetetlenül fontos a kellően alacsony tömeg: a 120 lovas masina szárazon 198 kilogrammot nyom a mérlegen. A tapadásról Marchesini hatküllős könnyűfém kerekeken feszülő Pirelli Diablo abroncsok gondoskodnak elöl 120/70ZR17, hátul pedig 180/55ZR17 méretben. Az igazi ínyencek számára fontos lehet még az ülésmagasság, amely 830 milliméter, illetve a Corsaro Avio szabadmagassága: 140 milliméter.
A térhálós acélcső-váz természetesen nagy merevségű anyagokból készült, hogy ne csak a motor gyönyörű megjelenéséhez, hanem kellően merev szerkezetéhez is hozzájáruljon. Különösen az Aviohoz kínált fekete-piros színösszeállításban mutat igen ütősen – szinte vágyat érez az ember, hogy kipróbálhassa ezt a klasszikusan szép csupasz olasz gépet!
Cimkék:
A Motorcycle USA, Amerika egyik meghatározó motoros portálja megszavaztatta olvasóit: kategóriánként melyik modelleket szeretik legjobban. Íme a győztesek.
Elolvasom »Egy remek, és minden szempontból dicsérendő videó a téli motormentes hónapok kínjainak enyhítésére.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »