A Ducati eddig sem a kispályás, közértbe rohangálós gépeiről volt híres, de most náluk is elgurult a gyógyszer. Nyilván nem tudtak ellenállni a konkurenciánál látható őrültebbnél őrültebb vasak megjelenésének, muszáj volt tartani a lépést. Legújabb re-make-jük így egy csupasz démon lett, amely nem titkoltan az utca királya cím birtokosa kíván lenni.
A 167 kilogramm száraz tömegű gép hajtásáról az az 1’100-es L-Twin gondoskodik, amely alapot nyújtott a superstock és a superbike VB címeket begyűjtő versenytechnikáknak is. Itt 115 Newtonmétert és 155 lóerőt ad le a blokk. Ez ugyan messze nem a legtöbb a jelenlegi kínálatból, de bőségesen elég mindenre, ha értő kezekbe kerül.
A motor alkotóelemeit tekintve csupa elsőrangú cuccal büszkélkedhet – az egyébként csodaszép, Ducatis külcsín mellett. Többek között Marchesini ötküllős, kovácsolt kerekeket fognak satuba a Brembótól érkező, monoblokk féknyergek. Ultrafinom Öhlins felfüggesztés elöl-hátul, karbon első sárvédő, csodás, 2-1-2 rendszerű kipufogó rendszer két lambdaszondával, úgynevezett “Vacural” (egy speciális öntési eljárással készült) forgattyúsház, MotoGP-ben érlelt elliptikus fojtószelep-szisztéma, speciális acél csőváz, és egy rakás segédelektronika, mint például a DTC (Ducati Traction Control), amely itt eszement mennyiségű adatot figyelembevéve határozza meg a hátsó kerékre jutó nyomatékot, és ez vezérli a külön kapcsolható Streetfighter módot is.
A gép bő hatmilliós árával valószínűleg nem lesz tucatmotor, de akinek megér ennyit az élmény, az biztosan begyűjt néhány tonna muslicát a fogaira minden egyes gurulás alkalmával.
Cimkék:
A bukósisakok terén az alapvető biztonságot illetően hosszú évtizedek óta nagyjából ugyanolyan elmélet alapján fejlesztenek a gyárak. Most jön valami egészen más!
Elolvasom »Az épített motorok világában ritka az, amikor egy ezres szupersport-gép képezi az alapot. Főleg, ha ilyen lesz a végeredmény...
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »