Sajnos a mostani EICMA sem volt botránytól mentes az ikonikus robogóiról méltán világhíres gyártó számára. Egykoron a szükség- és a praktikum jegyében született, mára védjegyévé vált formavilága sokak szemében maga az etalon.
Mindig voltak és lesznek, akik ezt a formavilágot lenyúlva akarnak a vásárlóik kedvében járni és így profitálni a Vespa kárára. Ebben az évben az olasz rendőrség hat modellt lefoglalt az EICMA standjain – jobbára kínai koppintásokat -, hivatkozással arra, hogy ezek egyértelműen a Vespa által birtokolt jogokat bitorolják. Hogy ezek sorsa mi lesz az kétséges, az viszont szinte bizonyos, hogy az unióban nem kerülhetnek a kereskedésekbe.
Visszatérve a 946-hoz, sokan azt állítják, hogy íme: ez a Vespa jövő! A motor sokban emlékeztet az ősi, (ezer)kilencszáznegyvenhatban megjelent MP6-osra, amellyel tulajdonképpen minden elkezdődött. A Pontedera Style Center brilliáns tervezői zseniálisan öntötték formába a múltat és a jövőt egyidejűleg. Ez az első darázs (Vespa), amely a megszokott acél helyett alumínium ötvözet karosszériával készül.
Állítható, vízszintes beépítésű hátsó lengéscsillapító egyengeti utunkat a gépben. Széria ABS-t is kapott a jármű, valamint kipörgésgátló is segíti a biztos haladást. Led világítás, LCD műszerpanel, csupa finomság a csodás külcsín mellé. 125 köbcentis, három szelepes, léghűtéses, befecskendezős Piaggo aggregát adja a hajtást, amely itt 11,5 lóerőt teljesít.
Talán a későbbiekben kerül bele egy nagyobb motor is, de a gyár közleménye szerint egyelőre ez így a legjobb, hiszen külleme, felszereltsége, műszaki tartalma, súlya és takarékossága egy új dimenziót nyit a márka történetében.
Cimkék:
Bizonyos motorkerékpárok eleve a maximalizmus jegyében születnek, de mindig akad egy-egy felhasználó, akinek semmi sem elég...
Elolvasom »A BMW nem bíz a véletlenre semmit. Nem mintha különösebb félnivalója lenne az új boxer-GS piaci sikerét illetően, de azért biztos ami biztos, csinál neki egy kis plusz hírverést. Egy komplett mozit...
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »