Sjaak Lucassen óta tudjuk azt a nagy igazságot, hogy “minden motor endúró”. Aki nem ismerné: ő az az őrült hollandus, aki egy R1-es Yamaha nyergében körülmotorozta a Földet. Voltak egyéb hőstettei is, de kedvcsinálónak ahhoz, hogy egy gyorsasági vasnak igenis van keresnivalója komoly off-road körülmények között is, álljon itt az ő híres videója világkörüli útjáról.
Nem tudni, hogy a német Wunderlich cégnek, amely utólagos kiegészítőket készít adott-e valamilyen ihletet Sjaak kalandozása, mindenesetre a Continental gumigyárral összefogva alkottak egy egészen figyelemreméltó motorkerékpárt. Ez a BMW S1000RR Mad Max.
A formaterv egy francia emberke, bizonyos Nicolas Petit munkája. A BMW superbike nagyjából minden részéhez hozzányúlt: egyedi fejidomot készített, módosította az oldalsó borításokat, de a farokidomot is. A kormányt a Magurától származó egyenes darabra cserélték, a rugózó elemek az Öhlinstől érkeztek, a féktárcsák a Moto-Mastertől, a rozsdamentes végdob pedig a Remustól.
Persze az igazi poén a Mad Maxben a gumik terén található. A Continental ugyanis az S1000RR (majdnem) eredeti méreteiben készített egy szett TKC80-as bütykös abroncsot. Igen, elöl 120/70B17, míg hátul 180/55B17-es bütykösök feszülnek a hála istennek legalább nem fűzött felniken.
A motor jópofasága még a mindenfelé elhelyezett vicces feliratok sokasága. Piros nyilak mutatják, hogy hol van a vészfékezés eszköze, hogy melyik gombbal lehet a mókafaktort állítani, hogy vezetői engedély kell a motorozáshoz, hogy nézzük meg az üzemanyagszintet indulás előtt, hogy a hátsó gumi bizony eléghet, hogy a 160-as sebességhatár fölött életbiztosítás sem árthat, no meg hogy a hűtőben nem ivóvíz található.
Ezek a feliratok is azt sugallják, hogy a Wunderlich BMW S1000RR Mad Max nem annyira komoly motor. Kiállításokra készült, hogy ott reklámozza mindkét céget, amely létrejöttében szerepet vállalt. Így vélhetően a rajta levő bütykös gumik sem fognak túl hamar elkopni. Kivéve, ha egyszer kölcsönadják őket Sjaaknak…
Cimkék:
Az Aprilia fejlesztő gárdája nem nagyon unatkozott mostanság: egész csokor újdonság került ki a kezeik közül 2013-ra. Íme az egyik legérdekesebb.
Elolvasom »Egyre jobban lenyűgöz a Husqvarna. Ilyen szintű feltámadást ritkán produkálnak manapság a motorgyártók, és itt nem minden csak a pénzről szól.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »