A gazdasági válság által megtépázott világunkban erősen megnőtt a motorkerékpárok életciklusa. Nem is olyan régen a japán gyárak 2-3 évente új modellel lepték meg a piacot. Akkor is különösen tartósnak bizonyult a kategóriát teremtő, talán túlzás nélkül legendásnak nevezhető paripa, a Suzuki Hayabusa.
Gondoljunk csak bele: az 1999-ben bemutatkozott vas azonnal a világ figyelmének középpontjába került, mint az első, a 300 kilométer/órás sebességrekordot közúton is átlépni képes széria gyártású motor. Az első apró átfésülésére 2003-ban került sor, majd csupán újabb öt év elteltével robbant be a piacra a második generáció – ezt már mi is kipróbálhattuk abban az évben. Hadd idézzek kedvcsinálónak ebből a cikkből: “A Hayabusa nem ijesztő. Nem ijesztő 200-nál, nem ijesztő 250-nél és nem ijesztő e fölött sem. Az ember azt hiszi, hogy ez így normális, annyira stabil, annyira természetesen halad ezzel a sebességgel. És pont ez benne a rémisztő…”
Az azóta eltelt négy év viszont megint mindenféle módosítás nélkül ketyegett le a legandás Vadászsólyom (ez a Hayabusa szó szerinti jelentése) életében. A 2013-as modellévre pedig megint csak apró, de legalább jelentősnek nevezhető frissítésen esik át a japán gyorsnaszád.
Ez a frissítés pedig a fékrendszert érinti, amely egy ilyen teljesítményű, brutális dinamizmusra képes motorkerékpár esetében finoman fogalmazva is lényeges szereppel rendelkezik. A Hayabusa első fékei Brembo Monobloc rendszerű radiális rendszerűek, amelyeknek ráadásul a dugattyúi is növekedtek. Így a gyár kommunikációja szerint a fék adagolhatósága és legnagyobb lassítóereje egyaránt javult. Érdekesség, hogy hátul más márkájú, konkrétan a Tokico által készített egydugattyús nyereg harap az egyetlen tárcsába.
A fékek adagolhatóságának javításánál lényegesebb része a fejlesztésnek a blokkolásgátló megjelenése, amely szériában fog járni a motorhoz 2013-tól. Némi finomhangolást a minden paraméterükben állítható első teleszkópokon is végeztek a mérnökök, amelynek komfortszintje így állítólag javult az elődmodelléhez képest. A legenda létrejöttében meghatározó szerepet játszó híres szuper-aerodinamikus forma pedig marad teljesen változatlan a két, viszonylag egyszerűnek mondható színben kapható Suzuki Hayabusán.
Cimkék:
Sorozatban mutatják be a gyártók a frissített, 2013-as modellévű gépeiket. Így van ez a Yamaha legújabb FZ8-asával is, amely igen nagy érdeklődésre számíthat.
Elolvasom »A hamarosan induló és egyben a világ legrangosabb rally rendezvénye a Dakar. Már hosszú ideje totális KTM dominancia jellemzi e jeles eseményt, ami kissé unalmassá tette a versenyt. Most talán megtörik a jég...
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »